ایجاد تحول در تجاری‌سازی علم ‌به‌واسطه حمایت از پایان‌نامه‌های نوآور

مدیر مرکز فناوری، نوآوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: درگذشته تمرکز بر بحث چاپ مقالات با کیفیت بوده است ولی با این حمایت‌ها نخستین تحول تغییر روند پیش و تمرکز بر قابلیت‌های تجاری‌سازی ایده‌ها و پایان‌نامه‌ها خواهد بود، از این رو اتفاقات خوبی در انتظار است.

محمد صدقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون حمایت از پایان‌نامه‌های نوآور اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه صنعتی اصفهان و یکی از صنایع مادر در اسفند ۱۴۰۱ منعقد شد که طی این ارتباط مبلغ هفت میلیارد تومان برای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه سه موضوع مورد این حمایت‌ها قرار می‌گیرند، افزود: موضوعاتی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با فعالیت‌های این صنعت در ارتباط بوده همچنین موضوعاتی که در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی است مورد حمایت مادی و معنوی قرار خواهند گرفت.

ایجاد تحول در تجاری سازی علم ‌به‌واسطه حمایت از پایان‌نامه‌های نوآور

مدیر مرکز فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر با فراخوان‌هایی که در سطح دانشگاه مطرح شده ۲۰۰ پایان‌نامه جمع‌آوری، ارجاع و در سایت بارگذاری شده است که پس از بررسی مواردی که در سه حوزه مشخص شده بودند انتخاب و مورد حمایت مالی قرار گرفت.

وی گفت: برای دانشجویانی که شامل حمایت‌های مالی می‌شوند فضای فیزیکی مطلوبی نیز برای فعالیت در مرکز نوآوری دانشگاه در نظر گرفته شده است. در تلاش هستیم گروه‌ها و واحدهای فناور همراه با ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی ایجاد شود و برای رسیدن به وضعیت مطلوب مورد توجه و حمایت مالی صنعت قرار گیرد.

محمد صدقی با بیان اینکه به‌دنبال تمدید قرارداد برای حمایت بیشتر صنعت از پایان‌نامه‌های نوآور هستیم، تصریح کرد: در گام نخست هدف برقراری پویایی، نشاط و طراحی و انتخاب موضوعات کاربردی در دانشگاه است. درگذشته تمرکز بر بحث چاپ مقالات با کیفیت بوده است ولی با این حمایت‌ها نخستین تحول تغییر روند پیش و تمرکز بر قابلیت‌های تجاری‌سازی ایده‌ها و پایان‌نامه‌ها خواهد بود، از این رو اتفاقات خوبی در انتظار است.

کد خبر 697299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.