آمادگی کامل شهرداری اهواز برای رفع آب‌گرفتگی معابر

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با بیان اینکه شهرداری این شهر برای دفع آب‌های سطحی آمادگی کامل دارد، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها و اقدامات انجام شده، تاکنون گزارشی از آب‌گرفتگی سطح شهر ارائه نشده است.

مهدی شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بارندگی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ با توجه به میزان بارش باید به‌عنوان یک مانور در نظر گرفته شود، زیرا آمادگی کامل شهرداری اهواز برای مقابل با آب‌گرفتگی معابر نشان داده شد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها و اقدامات انجام شده، تاکنون گزارشی از آب‌گرفتگی سطح شهر ارائه نشده است.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری اهواز برای مقابله با آب‌های سطح شهری، کار گزاری یک لوله ۱۸۰۰ جی‌آرپی به طول سه کیلو متر است که تنها ۱۰۰ متر آن باقی مانده است و تا پایان هفته به پایان می‌رسد؛ با کارگزاری این لوله شرایط دفع آب‌های سطحی در مناطق ۴ و ۶ نسبت به سال‌های گذشته در شرایط بهتری قرار خواهند گرفت، از طرف دیگر آبفا نیز پمپ‌های خود را در ایستگاه‌های پمپاژ آماده می‌کند تا در صورت آب گرفتی پمپاژ به سرعت انجام شود.

وی اضافه کرد: علاوه تلاش برای تکمیل میزان بیشتری از شبکه ترکیبی دفع فاضلاب و آب‌های سطحی، در مناطق مختلف اهواز با انجام لایروبی کانال‌ها، افزایش تعداد پیمانکاران و ارائه امکانات به دنبال ایجاد شرایط مناسب هنگام بارندگی هستیم، اما از آنجا که نزدیک به ۶۰ درصد شبکه ترکیبی فاضلاب و آب‌های سطحی تکمیل شده همچنان احتمال آب‌گرفتی وجود دارد.

شمس با اشاره به اینکه عملیات آسفالت در سطح شهر شرایط مناسب‌تری را هنگام بارندگی ایجاد کرده است، گفت: برای نقاطی که در سال گذشته تجربه آب‌گرفتگی داشته‌ایم پیش‌بینی‌های ویژه‌ای شده است تا مشکلات کمتری برای شهروندان ایجاد شود، با این حال همچنان تا تکمیل شبکه دفع آب‌های سطحی و اجرای آسفالت در سطح شهر همچنان جمع‌آوری سنتی همچنان ادامه داد.

وی تاکید کرد: شهرداری اهواز آمادگی کامل جهت دفع آب‌های سطحی را دارد، اما بسته به میزان بارندگی امکان آب‌گرفتی وجود دارد، با این حال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا در صورت تجمع آب‌های سطحی با اولویت مسیرهای منتهی به مدارس به سرعت جمع‌آوری صورت گیرد.

کد خبر 697294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    دروغ میگن اگه راست میگید بیایید سمت منطقه فرهنگیان وزرگان همیشه معضل آبگرفتگی گریبانشون کرده
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    علیرغم بارندگی های پراکتده و کم متاسفانه در مناطق زرگان فرهنگیان- کوی فدک -کوی علوی- خیابان سروش و .... باید هر سال مردم با قایق رفت و آمد کنند و چقدر متاسفانه بخاطر شبکه های فاضلاب بدون منهول و چاله چوله های بیشمار حوادث و خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی برای شهروندان رخ میده
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    متاسفانه علیرغم بارندگی های پراکنده و بسیار کم در شهر اهواز با کوچکترین میزان بارش شاهد تشکیل دریاچه های آب و فاضلاب در مناطق زرگان - فرهنگیان-کوی فدک-کوی علوی -سه راه فرودگاه کمپلو - خ سروش و ... میباشیم و فقط شاهد شعارهای مختلف از سوی مسوولین در بازه زمانی های مختلف هستیم اهواز شهر مظلوم و شهروندانی که قربانی مدیران نالایق میشوند