هشدار لاوروف در مورد بروز «درگیری منطقه‌ای» / تلاش برای مقصر دانستن ایران، تحریک‌آمیز است

وزیر امور خارجه روسیه در سفر خود به کره شمالی گفت: جنگ فلسطین و اسرائیل ممکن است به یک درگیری در سطح منطقه [خاورمیانه] تبدیل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در پیونگ‌یانگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مورد نوار غزه، خطر تبدیل این بحران به یک درگیری در سطح منطقه به‌شدت جدی است.

و: افزود شاهد تلاش‌هایی برای مقصر دانستن ایران درباره همه مسائل هستیم و این تلاش‌ها را کاملاً تحریک‌آمیز می‌دانیم.

این مقام روس تاکید کرد: به اعتقاد من، رهبری ایران موضعی مسئولانه و متعادل اتخاذ کرده و جلوگیری از گسترش این درگیری به کل منطقه [خاورمیانه] و کشورهای همسایه را خواستار شده است.

سرگئی لاوروف که برای سفری دو روزه به کره شمالی رفته است، در یک نشست مطبوعاتی گفت: روابط میان مسکو و پیونگ‌یانگ در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

لاوروف با بیان اینکه «دهمین جلسه کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی و علمی و فنی قرار است در ماه آینده برگزار شود»، ادامه داد: در کمیسیون بین دولتی روسیه و کره شمالی در ماه نوامبر (آبان / آذر) در مورد همکاری در زمینه تحقیقات زمین‌شناسی و برنامه‌های تأمین انرژی بحث خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه افزود: تمام زمینه‌های همکاری که در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رئیس‌جمهور کره شمالی در ماه سپتامبر (شهریور / مهر) در پایگاه فضایی «وستوچنی» مورد بحث قرار گرفت، در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

سرگئی لاوروف روز گذشته (چهارشنبه) وارد کره شمالی شد تا مذاکراتی با چوئی سون، همتای خود در باره سفر احتمالی پوتین به این کشور داشته باشد.

کیم جونگ اون و ولادیمیر پوتین نشستی بی‌سابقه در تاریخ سیزدهم سپتامبر (۲۲ شهریور) برگزار کردند.

کد خبر 697292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.