نرم‌افزار اصپاک به چرخه صحیح بازیافت پسماندهای خشک در اصفهان کمک می‌کند

عضو کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی سامانه اصپاک برای حفظ محیط زیست مؤثر است و موجب قرار گرفتن پسماند در یک چرخه بازیافت مناسب می‌شود.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه به لحاظ حجم دریافتی پسماند خشک در شهر اصفهان دچار مشکل جدی هستیم، اظهار کرد: حجم دریافتی پسماند از ۱۲۰ تن در روز به حدود ۴۰ تا ۵۰ تن کاهش پیدا کرده است که به هیچ وجه راضی‌کننده نیست.

وی افزود: حجم دریافتی پسماندهای خشک باید توسعه پیدا کند و این پسماند که متعلق به شهر است، به شهر تحویل داده شود، البته علاوه بر اینکه می‌توان از این پسماند استفاده بهینه داشت، از لحاظ مسائل بهداشتی و محیط زیستی نیز باید این اطمینان حاصل می‌شود که پسماند خشک در چرخه بازیافت صحیحی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سامانه اصپاک به شهروندان کمک می‌کند تا به موقع و در زمان دلخواه پسماندهای خشک خود را از منزل خارج کنند، تاکید کرد: شهرداری خود را مکلف کرده است تا پس از درخواست شهروندان در سامانه اصپاک، بلافاصله با مراجعه خودروهای ویژه به درِ منازل آن‌ها، نسبت به جمع‌آوری پسماندهای خشک اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در این سامانه مشوقی برای دریافت پسماند در نظر گرفته شده است، گفت: با تحویل ۲۵ کیلو پسماند منازل شهروندان بیمه آتش‌سوزی می‌شود، همچنین در آینده سایر بیمه‌ها به این طرح اضافه خواهد شد.

مصور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه اصپاک برای حفظ محیط زیست مؤثر است و موجب قرار گرفتن پسماند در یک چرخه بازیافت مناسب می‌شود، به این ترتیب شاهد شیوه صحیح مدیریت پسماندها خواهیم بود.

کد خبر 697284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.