تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان یزد پیگیری می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: پیگیری وضعیت پیشرفت و تخصیص اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان یزد یکی از مهم‌ترین اهداف سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کشور به استان یزد است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کشور در سفر یک‌روزه خود به استان یزد از بعضی پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب، بهداشت و درمان و گردشگری بازدید و در رایزنی با مدیران استان در زمینه تسریع در پیشرفت پروژه‌ها تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به علت اقلیم کویری استان یزد، تکمیل پروژه‌های حوزه آب یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان و مردم استان است افزود: از پروژه رینگ آب شهری بازدید به عمل می‌آید؛ این پروژه با هدف جلوگیری و رفع افت فشار آب در نقاط مرتفع شهر و رفع دغدغه مردم یزد در این زمینه از سوی دولت سیزدهم آغاز و تاکنون حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن به حدود ۱,۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز باشد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: بازدید از خط سبز آب‌رسان شهر یزد یکی دیگر از پروژه‌های حوزه آب است که معاون رئیس‌جمهور از آن بازدید می‌کند، این پروژه دارای طول خط ۲۲ کیلومتر بوده و تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و برای تکمیل آن تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه بازدید از مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب یکی دیگر از پروژه‌های استان در حوزه آب است که مورد بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این پروژه با هدف افزایش حجم ذخیره آب شرب و افزایش تاب‌آوری استان سال ۹۶ آغاز و با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تکمیل شده است.

وی بازدید از بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی مهریز با پیشرفت ۹۹ درصد و همچنین بازدید از بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی حضرت زینب شهرستان اشکذر با پیشرفت ۸۵ درصد را از دیگر برنامه‌های داوود منظور در استان یزد برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تکمیل و پرداخت مطالبات بیمارستان مهریز ۱۴۰ میلیارد تومان و برای تکمیل و پرداخت مطالبان بیمارستان حضرت زینب اشکذر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گردشگری را یکی دیگر از موضوعات مهم استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر یزد به عنوان تنها شهر جهانی کشور ایران، مقصد گردشگران بسیاری است تکمیل زیرساخت‌های این حوزه نیز در اولویت مدیران استان قرار دارد که در همین زمینه ساخت موزه بزرگ یزد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: پروژه‌ها امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ توسط معاون رئیس‌جمهور مورد بازدید قرار می‌گیرد، دارای ۱۲ هزار متر مربع زیربنا بوده و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است که برای تکمیل و پرداخت مطالبات آن به حدود ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

به گزارش ایمنا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک‌روزه خود به استان یزد است با نماینده ولی‌فقیه دیدار و در شورای برنامه‌ریزی استان یزد، افتتاح و بازدید از چندین پروژه شرکت خواهد کرد.

کد خبر 697265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.