بازگشت هیتلرها

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم مهرماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود که به نشانه کشتار جمعی مردم غزه با پس زمینه قرمز طراحی شده است، با تیتر «صف کشی اردوگاه غرب در سرزمین‌های اشغالی‌» به سفر جو بایدن به تل‌آویو و حمایت برخی از کشورهای اروپایی از اسرائیل پرداخت و نوشت: با سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به اراضی اشغالی، آن هم پس از جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه بر همه روشن و آشکار شده است که غرب هیچ خط قرمزی برای حمایت بی‌چون و چرای سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، نظامی، دفاعی، امنیتی، لجستیک و حتی رسانه‌ای از رژیم صهیونیستی ندارد و در این راستا همه توان خود را به کار بسته است تا هرگونه اقدام و جنایت صهیونیست‌ها را توجیه کند.‌

این روزنامه با قرار دادن عکس بایدن و نتانیاهو در آغوش یکدیگر، در کنار تصویر مادر فلسطینی که جنازه فرزند شهید خود را در آغوش کشیده است، به نقش حمایتی آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار جمعی مردم تحت محاصره غزه اشاره کرده است و با قرار دادن تصویری از تجمع عظیم امروز مردم تهران در میدان انقلاب اسلامی نوشته است: امروز عیار انسانیت با حمایت از مظلومان فلسطین محک می‌خورد، «غزه زنده می‌ماند.»

بازگشت هیتلرها

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با به جنایت حمله به بیمارستان غزه پرداخت و تیتر اول خود را به این موضوع اختصاص داد «نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه با بمب‌ها و مدیریت آمریکا»

این روزنامه در یادداشت امروز خود به قلم سعدالله زارعی با تیتر «چرایی شروع دور جدید تحولات فلسطین» نوشت: جنایت شبانه رژیم صهیونیستی در حمله به یک بیمارستان در غزه و شهادت صدها نفر که البته طی ۷۵ سال گذشته مسبوق به سابقه است، بار دیگر وجه خطرناک وجود و بقا رژیم غاصب را کاملاً روشن کرد. اگر کسی می‌خواهد دلیل ضرورت تلاش برای محو اسرائیل را دریابد، کافی است به صحنه جنایت ارتش رژیم علیه این بیمارستان نگاهی بیندازد. رژیم غاصب برای شهروندان فلسطینی «حق حیات» قائل نیست.

در ادامه این یادداشت چند نکته اساسی در مورد جنگ کنونی فلسطین مطرح شده است: رژیم اسرائیل برای آنچه آن را «تنظیم منطقه بر مبنای بقا اسرائیل» خوانده است، دو پروژه سیاسی و امنیتی را توأمان دنبال کرد؛ پروژه سیاسی، عادی‌سازی اسرائیل در منطقه بود که برای آن طرح «ابراهیم» تهیه شد و مذاکرات با دولت‌های عربی و اسلامی منطقه را شروع کرد و با کمک ویژه آمریکا، در گام‌های اولیه توانست به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کند و با چهار دولت ضعیف عربی، عادی‌سازی کند. پروژه امنیتی آن زدن ضربه اساسی به جبهه مقاومت بود. این موضوع هم از نظر رژیم در ردیف «موضوعات حیاتی» قرار داشت.

بازگشت هیتلرها

روزنامه جوان با انتخاب تیتر «خون جهان از جنایت قرن به جوش آمد» و عکسی از کنفرانس خبری پزشکان بیمارستان تحت حمله غزه در میان اجساد شهدا، به تظاهرات گسترده مردم جهان در کشورهای مختلف در پی حمله به بیمارستان المعمدانی غزه پرداخت.

این روزنامه به بررسی «۷ دلیل دروغگویی صهیونیست‌ها در جنایت المعمدانی» پرداخت و در این باره نوشت: رژیم صهیونیستی بعد از حمله به بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان، در عمل خود را در برابر خشم جهانیان دید و با به راه انداختن جنگ رسانه‌ای تلاش کرد مقاومت را مقصر جلوه دهد. این در شرایطی است که شواهد نشان می‌دهد، مشابه عملیات روانی دامن زدن به دروغ سر بریدن کودکان، صهیونیست‌ها نوعی فرار رو به جلو و نیز تلاش برای هموار کردن مسیر جنایاتشان را در پیش گرفته‌اند. یکی از کلیدی‌ترین مواردی که شک و شبهه‌ها درباره این اتهام را تقویت می‌کرد، پاسخ به این پرسش بود که اصولاً آیا حماس بمبی در اختیار دارد که چنین قدرت تخریب گسترده‌ای داشته باشد؟

بازگشت هیتلرها

روزنامه فرهیختگان با انتخاب عکسی که بایدن و نتانیاهو در شکل و شمایل هیتلر و ژنرال‌های نازی، تیتر «بازگشت هیتلرها» را برگزیده و درباره سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی نوشته است: صهیونیست‌ها ۵۰۰ فلسطینی را پیش پای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «قربانی» کردند. بایدن صبح روز گذشته در دوازدهمین روز جنگ، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا «حمایت کامل از اسرائیل» را که نتانیاهو به آن شدیداً نیاز داشت، اعلام کند. در تصاویر منتشرشده از این دیدار، نتانیاهو و بایدن پوزخند بر لب دارند؛ درست مانند دیداری که آدولف هیتلر و بنتیو موسولینی در جریان جنگ جهانی دوم در مرز برنر باهم داشتند. آلمان برای مقابله با فرانسه و بریتانیا نیازمند دخالت ایتالیا بود و از همین رو هیتلر با موسولینی دیدار کرد و توانست پای ایتالیا را هم به جنگ باز کند. چند دهه پس از آن دیدار، نتانیاهو و دوستانش در حال اجرای همان چیزهایی هستند که از هیتلر آموخته‌اند. البته با این تفاوت که حتی نازی‌ها هم بیمارستان را هدف قرار ندادند اما صهیونیست‌ها می‌خواهند نشان دهند از نازی‌ها نیز خون‌خوارترند. آن‌ها که حداقل تا به امروز از تهاجم زمینی به غزه ناتوان بوده‌اند، تلاش می‌کنند با جنایت و کشتار، شکست مفتضحانه ۷ صبح ۷ اکتبر را جبران کنند. این جنایت‌ها با مدیریت آمریکایی‌ها در غزه در حال پیاده‌سازی است. جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا به هیتلر ۲۰۲۳ اطمینان دهد که کمک‌های مالی آمریکا برای جنایت‌هایش ادامه خواهد داشت.

بازگشت هیتلرها

روزنامه شرق در صفحه نخست خود با تیتر «بهت جهان از جنایت در غزه» به انفجار بیمارستان المعمدانی فلسطین اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین در مصاحبه اختصاصی با وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت، به بررسی موضوع وضعیت اتباع افغان در ایران پرداخت و نوشت: یقیناً مباحث امنیتی و حفظ امنیت شهروندان برای هر دولت و حکومتی اولویت دارد و این مسئله در کشور ما نیز مثل سایر کشورها استثناپذیر نیست. دستگاه‌های فعال در این حوزه نیز تالش می‌کنند تا این اولویت را همواره مورد توجه قرار دهند. با وجود این در همه جای دنیا به رغم تالش‌هایی که انجام می‌شود گاهی خبرهایی مبنی بر اقدامات تروریستی مثل حمله به شاهچراغ و حتی حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار قرار می‌گیرد. حملاتی که همواره یک پای ثابت همه رایزنی‌ها در مورد عاملان آن، برخی مهاجران هستند که بدون نظارت لازم از مرزهای کشور وارد شده و دست به این جنایت زده‌اند.

وحیدی در بخشی از این مصاحبه اظهار کرد: «ورود مهاجران افغان از کشور افغانستان به ایران حتماً باید در چارچوب‌های منظم و مجازی که پیش بینی شده اتفاق بیفتد. وزارت کشور بر این امر اصرار دارد و از دستگاه‌های ذی‌ربط هم خواسته هر کدام به وظایفشان در این باره عمل کنند.»

وزیر کشور تصریح کرد: تلاشمان این است که هم در مورد ورود و هم ساماندهی کنترلمان را بیشتر کنیم و هم درباره کسانی که بدون مجوز وارد کشور شده‌اند تدابیری بیندیشیم. همه این موارد از برنامه‌های جاری وزارت کشور است اما تلاش برخی برای تبدیل کردن این موضوع به مسئله اول کشور حتماً طراحی‌ای است که دیگران انجام داده‌اند و با نیت خیر و برای بهبود شرایط کشور نیست.»

بازگشت هیتلرها

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست خود به سراغ موضوع نرخ بیکاری و آمار اشتغال در کشور رفته است و با تیتر «سیاه و سفید آمار اشتغال» به این موضوع پرداخته است که با توجه به جدیدترین نرخ آمار بیکاری اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ آن به ۷.۹ رسیده است که این میزان کاهش نرخ بیکاری در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

این روزنامه در این باره نوشته است: بیش از ۹۰۰ هزار نفر از تابستان سال گذشته تا تابستان سال جاری به میزان «جمعیت شاغل» افزوده شده که در «بخش خدمات ۴۸۰ هزار نفر»، «صنعت ۳۷۰ هزار نفر» و «کشاورزی ۵۸ هزار نفر» اشتغال ایجاد شده است. هر چند تعداد کل شاغلان هنوز نسبت به تابستان سال ۹۸ رقم کمتری است، اما مجموعه آمارها در تابستان سال جاری نشان‌دهنده یک وضعیت ایده‌آل در کشور است. با این حال برخی از منتقدان معتقدند که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه این روند در نرخ بیکاری و آمار اشتغال جای سوال دارد.

بازگشت هیتلرها

کد خبر 697236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.