زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند / فعالیت ۳۴ دستگاه اتوبوس در رشت

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است، گفت: در تلاش هستیم با افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های ۱۱ خط اتوبوس شهر را به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برسانیم.

علیرضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دارد، دی‌ماه سال گذشته که به سمت سرپرست این سازمان منصوب شدم، تنها ۲۱ دستگاه از اتوبوس‌ها فعال بود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۴ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر رشت فعال و هفت دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است و قرار بود پس از پلاک‌گذاری مهرماه امسال وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود که به دلیل مشکلات اداری پلاک‌گذاری اتوبوس‌ها با تأخیر در دست انجام است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه مناقصه عمومی به منظور بازسازی ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های قدیمی به‌زودی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب پیمانکار، اتوبوس‌ها اورهال و برای به‌کارگیری رانندگان جدید اتوبوس‌ها نیز مکاتبات لازم با شهرداری انجام می‌شود.

زارع با اشاره به اجاره تعدادی از اتوبوس‌ها به بخش خصوصی تصریح کرد: به‌منظور درآمدزایی و تأمین بخشی از هزینه‌های سنگین سازمان حمل‌ونقل تعدادی از اتوبوس‌ها در محدوده شهری رشت را با مجوز شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر به صورت استیجاری به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و تا زمانی که سرویس مدارس ساماندهی و تعیین تکلیف شود، اتوبوس‌ها به دانش‌آموزان خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌ها در ساعات خلوت شهر به منظور جابه‌جایی کارگران شهرک صنعتی و کارمندان ادارات در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و در ساعات شلوغ، پیک مسافر و تعطیل شدن مدارس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه از مهرماه امسال و آغاز سال تحصیلی، خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان رضایت‌بخش بوده است، گفت: در تلاش هستیم با افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های پنج محور و ۱۱ خط شهر را به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برسانیم.

وی با بیان اینکه از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیگیر دریافت ۱۴ اتوبوس جدید هستیم، افزود: افزایش تعداد اتوبوس‌ها و خدمات‌رسانی مطلوب در ناوگان حمل‌ونقل عمومی موجب افزایش رضایت شهروندان، کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی و کاهش ترافیک شهر می‌شود.

کد خبر 697233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.