نیاز به نیروهای انسانی توانمند در عرصه فضای سبز اصفهان داریم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در مجموعه فضای سبز با نیروهایی مواجه هستیم که بر اثر حجم زیاد کار و نامناسب بودن شرایط محیط کار و مشکلات ناشی از خشکسالی، به فرسودگی شغلی مواجه هستیم، اما به‌دلیل اینکه قانون اجازه استخدام نمی‌دهد، نمی‌توانیم نیروهای جایگزین داشته باشیم.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر، اظهار کرد: در طرح‌های تفصیلی به حداقل‌های زیست‌محیطی که مهم‌ترین آن فضای سبز است توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور اولویت‌بندی‌های فضای سبز به این موضوع بازگردانده نشده است، افزود: اراضی که در شهرها برای کاربری‌ها لحاظ شده است، به‌طور کامل تخصیص پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مواردی شاهد نقض قوانین هستیم، تصریح کرد: در مواردی قانون اجازه تفکیک باغ‌ها را به شهرسازی می‌دهد، اما به پارک‌ها نمی‌دهد که این موضوع موجب می‌شود تا این سازمان در مقابل مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: در مجموعه فضای سبز با نیروهایی مواجه هستیم که بر اثر حجم زیاد کار و نامناسب بودن شرایط محیط کار و مشکلات ناشی از خشکسالی، به فرسودگی شغلی مواجه هستیم، اما به‌دلیل اینکه قانون اجازه استخدام نمی‌دهد، نمی‌توانیم نیروهای جایگزین داشته باشیم.

عرفان‌منش با بیان اینکه موضوع فضای سبز موضوع پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: کشور هیچ اقدامی در حوزه تکنولوژی فضای سبز نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع مناسب فضای سبز در شهرها هشت متر است، خاطرنشان کرد: نبود تجهیزات مناسب موجب شده است تا ارتفاع سطح فضای سبز در شهرها زیاد باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شهرها دچار ضعف خاک و کمبود آب هستیم، گفت: امروز درختان ما در ظاهر سالم، اما در باطن با مشکلات بسیاری مواجه است و با کوچک‌ترین بادها شکسته و خسارات جانی و مالی به شهروندان وارد می‌کنند.

کد خبر 697197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.