افزایش قابلیت «اصپاک» به جمع‌آوری پسماندهای تر در اصفهان /جهش بودجه مناسب‌سازی قم

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ««اصپاک» به جمع‌آوری پسماندهای تر تسری پیدا کند»، «شهرداری ارومیه به دنبال اخذ مصوبه جدید نباشد»، «شکاف میان سازمان پسماند و معاونت خدمات شهری رفع شود»، «تلاش شورای شهر بندرعباس برای ارتقای جایگاه زنان»، «حفظ حریم پایتخت ضروری است / تهران نباید تکه و پاره شود»، «جمع‌آوری پسماند در شهر دچار اشکال است» و «جهش بودجه مناسب‌سازی شهری در قم / سهم معلولان از خدمات فرهنگی ویژه دیده شود» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

«اصپاک» به جمع‌آوری پسماندهای تر تسری پیدا کند

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه اصپاک برای درخواست جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان اظهار کرد: اگر بخواهیم شهر خوب و بهره‌وری مطلوب داشته باشیم، مشارکت اجتماعی و استفاده از فناوری‌ها باید سرلوحه اقدامات و ابتکارات مدیریت شهری قرار گیرد.

وی افزود: در راستای استفاده از بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، در مسیر هوشمند شدن شهر، اقدام خوب، مؤثر و مبارکی انجام و سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک با عنوان «اصپاک» راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک با عنوان «اصپاک» در این کلان‌شهر گفت: از همکاران حوزه مدیریت پسماند درخواست کردم، به این نوع پسماند راضی نشوند تا موضوع به سمت سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند پسماند تر نیز تسری پیدا کند.

شهرداری ارومیه به دنبال اخذ مصوبه جدید نباشد

توماج وحیدافشار، رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در واکنش به رد مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص موضوع افزایش غیرمتعارف عوارضات مازاد بر تراکم و ضرایب آن در شورای حل اختلاف استان به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امروز هر کس با نیتی روی مصوبه رد شده مانور می‌دهد اما وقتی به شورا آمده بود برای چندمین بار گفتم که شهردار برای قانون قانون و برای مصوبه مصوبه و برای تبصره تبصره از شورای شهر می‌خواهد که منطقی نیست.

وی افزود: در شرایط مملو از محافظه کاری از بام افتادن سهل بوده بلکه از زمین افتادن هم برایمان توأم با ترس شده است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص رد مصوبه شورای شهر از سوی هیأت حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی و ضمن انتقاد از شرایط موجود گفت: اخذ مصوبه برای مصوبه و تبصره برای تبصره منطقی نیست.

شکاف میان سازمان پسماند و معاونت خدمات شهری رفع شود

محمدمهدی مطیعی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: چگونگی دفن یا امحای پسماند ارتباط مستقیمی با مسائل محیطی زیستی دارد، که در این خصوص سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز دو موضوع را دستورکار خود قرار داد است.

وی افزود: موضوع اول تکالیفی مانند تفکیک زباله از مبدا، است که قانون‌گذار بر عهده سازمان مدیریت پسماند قرار داده است با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته، همچنان به سطح مطلوب نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حلقه گمشده میان سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری در استفاده کلان از کارکردهای حوزه پسماند وجود دارد که مدیریت شهری باید بر این موضوع نظارت داشته باشد تا شکاف ایجاد شده رفع و از بررسی‌ها و اتفاقات علمی در راستای منافع شهر استفاده شود.

تلاش شورای شهر بندرعباس برای ارتقای جایگاه زنان

فریده عامری‌سیاهویی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: در شورای ششم برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه کمیسیون بانوان شکل گرفت و با حواشی که در سال دوم شورا وجود داشت و به‌رغم تذکرهایی که دادیم، حذف کمیسیون بانوان انجام نشد.

وی افزود: هم‌اکنون پیگیر تقویت کمیته بانوان هستیم تا بتوانیم فعالیت‌هایی را در راستای تعالی‌سازی اهداف خانواده در حوزه بانوان انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: پیگیر تقویت کمیته زنان هستیم تا بتوانیم فعالیت‌هایی را در راستای تعالی‌سازی اهداف خانواده انجام دهیم.

حفظ حریم پایتخت ضروری است / تهران نباید تکه و پاره شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستکاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در زمان بارش باران توسط راهور اظهار کرد: عوامل پلیس با توجه به شرایط ترافیکی در زمان بارش باران اقدام به دستکاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌کنند. البته توصیه ما این است که این کار کمتر انجام شود و به هر ترتیب شاید شرایطی به وجود بیاید که باید این کار انجام شود و پلیس مجبور باشد سیستم‌های هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را دستکاری کند.

وی افزود: به‌طور معمول در زمان بارش باران و برف تردد خودروها در سطح شهر با کندی مواجه می‌شود و به همین دلیل شاهد ایجاد ترافیک در شهر هستیم، اما پیش‌بینی من این است که با توجه به کوتاه شدن روزها، هرچه به سمت زمستان حرکت می‌کنیم، ترافیک شدیدتری در پایتخت را شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر قیام‌دشت به تهران متصل باشد، مردم آن منطقه خدمات بهتری دریافت می‌کنند، اما نباید در بحث حریم به‌گونه‌ای عمل کرد که تهران را تکه و پاره کرد.

جمع‌آوری پسماند در شهر دچار اشکال است

علی قاسم‌پور، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: این رژیم غاصب، کودک‌کشی به راه انداخته است و ما هم ذیل منویات مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت و حمله وحشیانه، همدردی و همراهی خود را با مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به دو تذکر خود در خصوص نحوه جمع‌آوری زباله‌ها و ساماندهی ورودی‌های شهر، خطاب به شهردار تصریح کرد: پاسخ این دو تذکر پس از دو ماه و اندی، در ماه جاری اعلام وصول شد که این خود جای سوال دارد که نوشتن این پاسخ، این مقدار در شهرداری زمان می‌برد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از نحوه جمع‌آوری پسماند در این کلان‌شهر گفت: جمع‌آوری پسماند جزو دغدغه‌های همه اعضای شورای اسلامی شهر است و حتی در خطبه‌های نماز جمعه کرج نیز به آن پرداخته شد.

جهش بودجه مناسب‌سازی شهری در قم / سهم معلولان از خدمات فرهنگی ویژه دیده شود

حسن طلایی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مدیریت شهری، مناسب‌سازی شهر برای زندگی و رفاه شهروندان کم‌توان است تا این افراد بتوانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بودجه مناسب‌سازی معابر در طول سال‌های گذشته در شهرداری قم جهش نسبتاً خوبی داشته است، افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از پیاده‌روها در معابر شاخص شهری مناسب‌سازی شده‌اند و مسئله مناسب‌سازی گذرگاه‌های عرضی نیز در دست اقدام است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بودجه مناسب‌سازی معابر برای افراد کم‌توان جهش خوبی داشته است، گفت: شهرداری قم برای احیای سهم نابینایان و دیگر معلولان از خدمات فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی کند.

کد خبر 697183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.