افتتاح ۴۰ پروژه ورزشی به همت دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد،گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم ۴۰ پروژه ورزشی در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا عین‌الله دهقان روز _چهارشنبه، بیست و ششم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهار ورزشکار از استان کهگیلویه و بویراحمد در پوشش عضویت تیم ملی در رشته‌های «دومیدانی»، «هندبال» و «ووشو» به مسابقات هانگژوی چین اعزام شده‌اند، اظهار کرد: ۲۴ ورزشکار هم‌استانی در یکسال اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی در مسابقات بین‌المللی به مقام قهرمانی رسیده‌اند.

وی افزود: ۶۶ از نفر از ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف ورزشی در تیم ملی حضور دارند و ۸۰ نفر از ورزشکاران استان در جایگاه قهرمانی مسابقات کشوری حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان در سال‌های گذشته در رتبه ۲۷ کشور قرار داشت که با تلاش جدی در دو سال اخیر استان در این زمینه به رتبه ۲۰ کشور رسیده است.

وی تصریح کرد: در مسابقات المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور تیم کشتی استان با کسب چهار مدال در رتبه سوم کشور قرار گرفت.

دهقان خاطرنشان کرد: در زمینه بیمه ورزشکاران استان و سازمان‌دهی پیشرفت ۵۰ درصدی را داشتیم و تعداد ورزشکاران در این زمینه از ۱۸ هزار نفر به ۳۲ هزار نفر رسیده‌است.

وی افزود: سرانه ورزشی استان در دولت سیزدهم از ۹۸ سانتی‌متر مربع به ۱۰۴ سانتی‌متر مربع افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان در سفر دوم ریاست جمهوری به حوزه ورزش و جوانان اختصاص یافت.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان به تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، ۱۰۰ میلیارد تومان به تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج و ۲۰ میلیارد تومان جهت تجهیز و تعمیر زیرساخت‌های ورزشی استان اختصاص داده شد.

دهقان تصریح کرد: از متمم سفر اول ریاست جمهوری ۴۷ میلیارد تومان به ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این میزان هشت میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی گفت: در دولت سیزدهم ۴۰ پروژه ورزشی در سطح کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسیده‌است.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیون تومان جهت تأمین تجهیزات ورزشی در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان بویراحمد هزینه شده‌است.

کد خبر 697174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.