لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان یزد

استاندار یزد با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، گفت: توجه ویژه به مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها و محلات در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در دستور کار استان یزد قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای اجتماعی استان یزد با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: شورای اجتماعی کشور به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل و جلسات آن به صورت مستمر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه تشکیل شورای اجتماعی در سطح استان‌ها؛ با توجه به اهمیت این حوزه گفت: پرداخت سهم هر استان از اعتبارات ملی این حوزه، منوط به تصویب «برنامه ساماندهی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» هر استان است.
استاندار یزد به کوتاهی زمان تدوین بسته مذکور تا ارسال آن به سازمان امور اجتماعی کشور اشاره و بر تسریع در آن توسط دستگاه‌ها تأکید کرد.
فاطمی با بیان اینکه امکان کاهش و رفع یکباره کلیه آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی استان باید طبقه‌بندی و اولویت‌بندی شده و بر اساس اولویت روی آن‌ها تمرکز و برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.
وی با اشاره به برخی پراکنده کاری و موازی کاری‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: تدوین برنامه ساماندهی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سبب همگرایی بیش از پیش دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف این حوزه می‌شود.
استاندار یزد با بیان اینکه در قالب برنامه مذکور، باید پروژه‌های عملیاتی کارشناسی تعریف شود، گفت: در این برنامه باید بر اساس آسیب‌های اجتماعی مدنظر، نقاط حاد و بحرانی هر شهرستان و محله شناسایی و مداخلات کارشناسی جهت کاهش آسیب‌ها صورت گیرد.

فاطمی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی جهت افزایش اثربخشی برنامه‌های این حوزه، اضافه کرد: در برنامه‌های استان در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری توجه ویژه‌ای به مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها و محلات شود.

کد خبر 697171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.