داور جنجالی‌ لالیگا، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا شد

آنتونیو متئو لاهوز داور سرشناس اسپانیایی، پس از کنار گذاشتن داوری، حالا می‌خواهد رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنتونیو متئو لاهوز، داور سابق لالیگا، به عنوان نامزدی برای ریاست فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا (RFEF) ظاهر شده است. لاهوز در پایان فصل گذشته، پس از ۳۰ سال داوری، بازنشسته شد و به نقل از مارکا، هواداران زیادی دارد.

او از حمایت مهم‌ترین باشگاه‌های لالیگا، سران خود لیگ، هیئت داوری، شورای عالی ورزش و برخی از رؤسای منطقه برخوردار است.

چنین حمایت قوی، او را به یکی از افراد مورد علاقه برای جانشینی لوئیس روبیالس تبدیل می‌کند، که به دلیل جنجال ایجاد شده، پس از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان طی تابستان امسال، کناره گیری کرد.

اعتقاد بر این است که لاهوز با توجه به تجربه داوری در سطح بین‌المللی، روابط خوبی با سایر کشورها نیز دارد.

علاوه بر این، گفته می‌شود که او اختلافات زیادی با روبیالس داشته است، به این معنی که انتخاب این فرد به عنوان رئیس، می‌تواند جالب باشد.

علیرغم محبوبیت او در رقابت‌های انتخاباتی، از لاهوز در طول دوران حرفه‌ای داوری خود، به عنوان یک چهره تفرقه‌انگیز هم نام برده می‌شد.

آخرین فصل او به عنوان یک داور رسمی، بسیار بحث برانگیز بود، زیرا جریان پیروزی آرژانتین مقابل هلند در مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی سال گذشته، قضاوتش با انتقادات زیادی مواجه شد. لاهوز با کارت زرد نشان دادن به ۱۸ نفر در آن مسابقه، رکورد بیشترین کارت زرد در یک بازی جام جهانی را شکست.

البته پس از بازگشت به لالیگا، او با نشان دادن بیشترین کارت در یک بازی لالیگا بین بارسلونا و اسپانیول که با تساوی تمام شد، جنجال بیشتری به پا کرد.

لاهوز ۴۶ ساله تنها نامزد جایگزینی روبیالس نیست، اما فهرست کامل اسامی هنوز مشخص نشده است.

هنوز زمان باقی مانده است تا طرف‌های ذینفع تمایل خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کنند، زیرا انتظار می‌رود انتخابات بعدی، در ماه مارس برگزار شود.

کد خبر 697161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.