۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
گز اصفهان باید جهانی شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، ضمن حمایت از توسعه خوشه کسب‌وکار گز اصفهان گفت: گز اصفهان باید جهانی شود و به‌طور قطع این پتانسیل را دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، اولین جلسه شورای راهبری خوشه گز استان اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، اعضا، اتحادیه و سازمان‌های اجرایی مرتبط با خوشه گز استان، همچون معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اتاق اصناف استان اصفهان، اداره کل استاندارد، فرمانداری، اتاق بازرگانی، سازمان فنی و حرفه‌ای و تیم توسعه خوشه گز در شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان برگزار شد.

رسول سواری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در این جلسه، ضمن حمایت از توسعه خوشه کسب‌وکار گز اصفهان اظهار کرد: گز اصفهان باید جهانی شود و به‌طور قطع این پتانسیل را دارد.

وی افزود: انسجام و هماهنگی درونی بین سازمان‌های مرتبط با خوشه گز، عامل اصلی توسعه این صنعت خواهد بود و شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان به عنوان وظیفه حاکمیتی از توسعه خوشه گز حمایت همه‌جانبه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: از آغاز راه با اندیشه توسعه بازارهای جهانی این محصول تلاش خواهیم کرد و از تمام ظرفیت استان کمک خواهیم گرفت.

سواری تصریح کرد: بر مبنای مأموریت‌های تعریف شده سازمانی، در راستای ساماندهی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، تقویت تولید داخلی، همچنین توسعه خوشه‌های کسب‌وکار از سال ۱۳۸۶ نسبت به پیاده‌سازی و توسعه خوشه‌های صنعتی در استان اقدام شده است، به‌طوری که تاکنون ۱۲ خوشه پایان یافته است.

وی افزود: پروژه توسعه خوشه‌ای بر اساس دستورالعمل‌های مبتنی بر برنامه‌های تدوین شده بین سه تا پنج سال اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان چشم‌انداز خوشه را «طعم و مزه گز اصفهان، یادآور میراث باشکوه ایران‌زمین» عنوان و استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی سال اول پروژه را تشریح کرد.

همچنین در این جلسه، خلاصه‌ای از مطالعات شناختی حاصل از بررسی‌های میدانی در واحدهای ذی‌نفعان خوشه در خصوص بازار داخلی و بین‌المللی گز، وضعیت فعلی خوشه و نقاط فشار در خوشه ارائه شد و بر لزوم ایجاد شبکه بازاریابی مدرن و استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ در سطح بین‌المللی و ملی، همکاری تیمی اعضای خوشه و سازمان‌های مرتبط به این صنعت و توسعه کسب‌وکار اعضای خوشه به سوی صنعتی شدن جهت حضور پررنگ در بازارهای داخلی و جهانی شیرینی و شکلات تاکید شد.

در پایان نمایندگان سازمان‌های اجرایی مرتبط با صنعت گز به بحث و تبادل نظر درباره مشکلات این صنعت پرداختند.

کد خبر 697096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.