تنگه هایقر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ثبت تنگه هایقر در فهرست آثار ملی ایران خبرداد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید موید محسن‌نژاد امروز _ چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_ با اعلام این خبر اظهار کرد: در اجرای تبصره ماده دو قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب دی‌ماه ۱۳۸۲ و آئین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ ت ۳۲۹۲۵ ه، هیئت وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ تنگه هایقر واقع در استان فارس، شهرستان فیروزآباد، بخش مرکزی، ۲۵ کیلومتری جنوب فیروزآباد، به شماره ۱۱۷۷ تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ به ثبت رسید.

وی افزود: استان فارس یکی از استان‌های زیبای ایران است که به دلیل سابقه تاریخی جاذبه‌های بی‌شمار و کم نظیری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تنگه هایقر یکی از اعجاب‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در سطح استانی، ملی و حتی جهانی است که در فیروزآباد فارس واقع شده است و با چشم‌انداز شگفت‌انگیزش طبیعت‌گردان و دوست داران طبیعت را به خود جذب کرده است.

محسن نژاد تصریح کرد: تنگ هایقر دارای دیواره‌های بلندی است و آب رودخانه قره آج در ته دره جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: این دره از نوعی پوشش‌های گیاهی در اطراف خود برخوردار است و سبزه‌های کم قد، زیبایی آن را چندین برابر کرده است. علاوه بر این، دیواره‌های صخره‌ای دره در اثر فرسایش، حالت پلکانی بسیار ریز دارد که بر زیبایی دیواره‌های تنگه افزوده است.

کد خبر 697072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.