بهره‌برداری از دومین سایت آب‌شیرین‌کن یزد تا پایان سال جاری

استاندار یزد با اشاره به احداث دومین سایت آب‌شیرین‌کن کشور با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان و افتتاح آن تا پایان سال گفت: با این اقدام تاب‌آوری آبی استان به میزان ۲۰۰ هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در حاشیه بازدید خود از روند احداث دومین سایت آب‌شیرین‌کن در یزد، «مسئله آب» را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم در کشور به‌ویژه استان‌های شرقی و مرکزی دانست و اظهار کرد: اجرای خطوط انتقال آب دریا، پس از سفر رئیس‌جمهور به استان با قدرت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این خط شامل آب‌شیرین‌کن و لوله‌گذاری به طول ۷۳۰ کیلومتر تا شهر یزد و ۸۲۰ کیلومتر تا اردکان است، افزود: دومین سایت آب‌شیرین‌کن با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان تا انتهای سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار یزد با اشاره به افزایش حدود ۲۰۰ هزار متر مکعبی ظرفیت آب شیرین پس از احداث این سایت خاطرنشان کرد: پس از ساخت آب‌شیرین‌کن دوم، قابلیت انتقال تا سقف ۶۰ میلیون متر مکعب آب، توسط خط اول به استان وجود خواهد داشت.

فاطمی ادامه داد: با اجرای ۴۶ کیلومتر خط انتقال از نقطه جدید تا مخزن فدک و پس از آن با اجرای ۱۷ کیلومتر، خط انتقال به شبکه منطقه صفائیه متصل و با انتقال ۶۰ میلیون متر مکعب آب، بخشی از وعده رئیس‌جمهور محقق می‌شود.

وی با اشاره به اجرای هم‌زمان خط دوم انتقال آب توسط شرکت واسکو اضافه کرد: مجموع این اقدامات موجب افزایش تاب‌آوری آبی استان به بالاترین حد خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه معادل تمام مخازن ساخته شده از ابتدای انقلاب تا دولت سیزدهم مخازن در حال ساخت در دولت مردم در حال اجرا است، تصریح کرد: این موضوع تاب‌آوری آبی استان را هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان به‌طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

فاطمی اختصاص اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به خط انتقال آب دریا به استان را در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه دانست و گفت: با تصویب هیئت دولت، هزینه اجرای این خط از طریق واگذاری معادن به عنوان مشوق سرمایه‌گذاری تأمین خواهد شد و بسیاری از استان‌ها منتفع خواهند شد.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده یک‌بار برای همیشه تنش آبی در استان‌های مرکزی کشور برچیده شود.

کد خبر 697053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.