خروش شبانه مردم جهان علیه صهیونیست‌ها

پس از حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی و حمله موشکی به بیمارستانی در غزه، مردم مسلمان و غیرمسلمان در نقاط مختلف جهان برای محکوم کردن این کشتار جمعی و نقض آشکار حقوق بشر، به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند، حرکتی که در برخی نقاط تا بامداد ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته پس از انتشار خبر برخورد موشک با ساختمان «بیمارستان المعمدانی» در غزه که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است، حرکت‌های خودجوش مردمی بسیاری در کشورهای مختلف برای محکومیت این جنایت و کشتارجمعی مردم بی‌پناه غزه صورت گرفت، همچنین واکنش‌های رسمی سران کشورهای مختلف را در پی داشت. این حمله در شرایطی صورت گرفت که تعداد زیادی از زنان، کودکان و همراهان بیماران در این مکان پناه گرفته بودند و هیچ‌گونه اخطاری مبنی بر تخلیه این مکان دریافت نکرده بودند.

اگرچه مقامات رژیم صهیونیستی پس از این جنایت در اظهاراتی دروغین و متناقض مدعی شدند که این جنایت به دلیل سقوط راکت‌های گروه‌های حماس و جهاد اسلامی مقاومت صورت گرفته، اما حجم ویرانی، قدرت تخریب بالا و شواهد موجود نشان می‌دهد که این حمله، توسط بمب‌های آمریکایی ۹۰۰ کیلوگرمی MK-84 که در روزهای اخیر به اسرائیل فرستاده شده بودند، انجام شده است.

ساکنان فلسطین اشغالی

پس از این انفجار، طولی نکشید که اخبار و تصاویر این جنایت غیرانسانی در فضای رسانه‌ای جهان منتشر شد و مردم خشمگین و به سطوح آمده از این کشتار را برانگیخت تا به خیابان‌ها بیایند. یکی از اولین نقاطی که شاهد تجمع اعتراضی مردم در محکومیت این حمله بود، ساکنین فلسطین اشغالی و کرانه باختری بودند که با تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی مواجه شدند.

اردن

پس از آن مردم اردن مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کردند و ورودی این سفارت را به آتش کشیدند. در این تجمع با حضور گسترده جوانان اردنی برگزار شد، تجمع‌کنندگان کفش‌های خود را به نشانه اعتراض به ورود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور بالا بردند، پس از آن وزارت خارجه اردن هم با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، ضمن محکومیت این جنایت اعلام کرد: اردن این اقدام را که با تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی و با قواعد حقوق بشردوستانه بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در رابطه با قواعد جنگ مغایرت دارد، رد می‌کند.

لبنان

مردم لبنان نیز در خیابان‌های بیروت علیه جنایت رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند، تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که معترضان پرچم حماس و فلسطین را روی دیوار سفارت آمریکا در بیروت برافراشتند و به سمت ساختمان سازمان ملل حرکت کردند.

حزب‌الله لبنان نیز اندکی بعد از این حمله، در بیانیه‌ای از امت مسلمان خواست که در برابر این جنایت سکوت نکنند و در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها بیایند.

عراق

میدان التحریر عراق هم مکان دیگری بود که شاهد خروش مردم مسلمان عراق در پی کشتار جمعی مردم غزه بود و شدت محکوم کرد. «سید عمار حکیم»، رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان معمدانی را به شدت محکوم کرد. وی در این پیام آورده است: زیاده‌روی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات وحشیانه علیه غیرنظامیان بی‌پناه، همه مرزها و همه خطوط قرمز را درنوردیده است که تازه‌ترین مورد آن حمله به بیمارستان خصوصی معمدانی در نوار غزه است که صدها شهید و زخمی در پی داشته است.

ترکیه

مردم ترکیه که مانند مردم بسیاری از کشورها از جنایات رژیم صهیونیستی خشمگین بودند، به سمت سفارت موقت این رژیم در ترکیه حرکت کردند و در مقابل سفارت موقت این کشور با پلیس درگیر شدند. در برخی رسانه‌ها منتشر شد که مردم سفارت این رژیم تروریستی در ترکیه را تسخیر کرده‌اند. این تجمعات ضد صهیونیستی در شهر استانبول و آنکارای ترکیه شکل گرفت. اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز با انتشار متنی، خواستار اقدام بشریت برای توقف وحشی‌گری بی‌سابقه اسرائیل در غزه شد.

کشورهای آفریقایی

در تونس و کشور موریتانی (غرب آفریقا) نیز تظاهرات شبانه شکل گرفت و تظاهرکنندگان با حضور شبانه در خیابان‌ها این جنایت را محکوم کردند.

وزارت خارجه مصر نیز این حمله را به‌شدت محکوم کرد و گفت که «قاهره بمباران عمدی غیرنظامیان را نقض جدی قوانین بین‌المللی، حقوق بشر و اساسی‌ترین ارزش‌های بشریت می‌داند.»

مصر همچنین از قدرت‌های جهانی خواست برای توقف خون‌ریزی در غزه دخالت کنند.

خروش شبانه مردم جهان علیه صهیونیست‌ها

اروپا

مردم در چندین شهر هلند مانند روتردام، آیندهوون و لاهه تظاهراتی در محکومیت بمباران رژیم صهیونیستی که بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را هدف قرار داد، برگزار کردند. در نیویورک نیز مردم برای همدردی با مردم تحت بمباران غزه به خیابان آمدند و پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

شهر مونترال کانادا، دیگر نقطه‌ای از جهان بود که مردم حمله به بیمارستان المعمدانی را برنتافتند و به خیابان‌ها آمدند.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا خواستار روشن شدن حقایق در مورد جنایت حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه شد. فون در لاین چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از حمله به بیمارستان الاهلی (المعمدانی) و تلفات بالای آن غمگین شدم. حمله به بیمارستان مملو از کارکنان پزشکی و غیرنظامیان هیچ توجیهی ندارد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه حمله به بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد و گفت که این حمله را نمی‌توان توجیه کرد. مکرون بامداد چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هیچ‌چیز نمی‌تواند حمله به یک بیمارستان را توجیه کند. هیچ‌چیز نمی‌تواند هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه کند.

وزارت خارجه اسپانیا نیز کشتار غیرنظامیان فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را «کشتاری هولناک» خواند و آن را محکوم کرد.

همچنین وزارت خارجه آلمان بامداد چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اماکن غیرنظامی به‌خصوص بیمارستانی کاملاً عملیاتی با بیماران و پرسنل پزشکی، نباید تحت هیچ شرایطی و توسط هیچ‌کسی مورد حمله قرار گیرد. شهروندان باید در درگیری‌ها حفاظت شوند.

در ساعات پایانی شب گذشته همچنین رسانه‌ها گزارش دادند که مردم خشمگین در تونس، ترکیه، لبنان، عراق، مصر، فرانسه، برزیل و کلمبیا نیز اقدام به برگزاری تجمع ضداسرائیلی کردند.

کد خبر 697005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.