هراس از شیوع «ساس پاریسی» اروپا را فراگرفت

وحشت «ساس پاریسی» هنوز در اروپا از بین نرفته است و بسیاری از هتل‌ها برای جذب گردشگران هزینه سرسام‌اوری را صرف نابودی این حشره کرده‌اند. میزبانی پاریس برای المپیک ۲۰۲۴، همچنین مقاومت در حال تکامل این حشره در برابر آفت‌کش‌ها، دلایل اصلی برای نگرانی‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاریس زنگ خطر شیوع احتمالی ساس‌ها را در پایان سپتامبر، درست زمانی که میزبان هفته مد بود، اعلام کرد. هراس‌ها با پست‌های رسانه‌های اجتماعی از حضور ساس‌ها در اطراف سرویس قطار مترو پاریس شدت گرفت. انتقادها به شهرداری پاریس مبنی بر انجام ندادن اقدامات مناسب برای مبارزه با این شرایط نیز افزایش یافته است.

اکنون بیشتر از هر سازمان دیگری، هتل‌های فرانسه اقدامات پیشگیرانه بسیار جدی را در پیش گرفته‌اند تا نشان دهند که در تلاش برای جلوگیری از انتشار ساس‌ها هستند. مالکان هتل برای جذب گردشگران کاهش‌یافته خود مبالغی حدود ۱۵۰۰ یورو (۱۵۸۰ دلار) را برای کنترل آفات در نظر گرفته‌اند. وجود ساس‌ها در هتل‌ها از این حیث بحرانی است که به‌راحتی می‌توانند از طریق ملحفه‌ها و سایر وسایل هتل که به طور مشترک استفاده می‌شود از اتاقی به اتاق دیگر حرکت کنند و تکثیر شوند و فاجعه بهداشتی را رقم بزنند.

به گزارش گاردین، در بریتانیا، جایی که ترس از ورود ساس‌ها از کانال مانش وجود دارد، سگ‌های موادیاب در هتل‌ها و خانه‌ها مستقر شده‌اند تا به شهروندان و گردشگران اطمینان دهند که دولت اقدامات احتیاطی را در نظر دارد.

هراس از شیوع «ساس پاریسی» اروپا را فراگرفت

وحشت فرانسه در مورد گسترش احتمالی ساس‌ها هنگام میزبانی بازی‌های المپیک در تابستان آینده تشدید شده است، چراکه انتظار می‌رود میلیون‌ها بازدیدکننده و گردشگر برای این رویداد دو هفته‌ای در پاریس گردهم آیند. شیوع احتمالی ساس ناگزیر باعث ایجاد اضطراب عمومی در سراسر اروپا و به ویژه کشورهای همسایه فرانسه شده است. در بریتانیا، صادق‌خان، شهردار لندن، گسترش احتمالی ساس‌ها را «یک دلیل واقعی برای نگرانی» اعلام کرد.

طبق گزارش‌های نشریات محلی شهر بروکسل که یک اتصال قطار یورواستار بین پاریس و لندن دارد، پزشکان هفته گذشته زنگ خطر شیوع جدیدی از ساس‌ها را در بلژیک به صدا درآوردند. این ترس همچنین توسط تیتر روزنامه‌های سراسر قاره که با تعابیری مانند «حشرات خون‌خوار» منتشر می‌شود، تشدید یافته است.

کارشناسان بهداشت به سی‌ان‌ان اعلام کرده‌اند که داده‌های محدودی در مورد مقایسه جمعیت فعلی ساس های پاریس با سال‌های گذشته وجود دارد. آژانس بهداشت و ایمنی فرانسه، گزارش داد که از هر ۱۰ خانوار، یکی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ به ساس مبتلا شده است که رقمی هشداردهنده است.

زندگی دسته‌جمعی در شهرها و همچنین مقاومت در حال تکامل این حشره در برابر آفت‌کش‌ها، دلایل اصلی برای انعطاف‌پذیری جدید آن‌ها است. به مسافران اخطار داده شده است که هنگام سفر به پاریس و سایر شهرهای اروپایی با بررسی تخت‌های هتل و بالا نگه‌داشتن چمدان‌ها روی یک قفسه، در مقابل این حشره هوشیار باشند.

کد خبر 696999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.