مشوق‌های جدید جمع‌آوری پسماندهای خشک در نرم‌افزار اصپاک

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بررسی‌هایی که در روند جمع‌آوری پسماند خشک انجام شد، نشان داد که پاداش در نظر گرفته شده در قبال تحویل پسماند برای شهروندان جذابیت ندارد، به همین دلیل از طریق نرم‌افزار اصپاک روش نوینی برای تشویق شهروندان به تحویل پسماندهای خشک در نظر گرفته شد.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر انسانی در چرخه حیات خود تولید پسماند دارد و این پسماند اگر مدیریت شود، نه تنها آسیب‌زا نیست، بلکه می‌تواند کمک‌رسان باشد.

وی با بیان اینکه هدف این است که تولید پسماند کاهش پیدا کند و پسماندی که باقی می‌ماند، مدیریت شود و به چرخه بازیابی بازگردد، افزود: در حال حاضر هدف اصلی جمع‌آوری پسماندهای خشک است که مدیریت این پسماند آسان‌تر است و سریع‌تر به چرخه تبدیل بازمی‌گردد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هنگامی که پسماند خشک درون پسماند تر ریخته شود، آسیب‌زا می‌شود، بنابراین پس مدیریت پسماند خشک در مبدا یکی از اهداف مهم مدیریت شهری در تمام دنیا و ایران، به‌ویژه اصفهان است که در حوزه پسماند همیشه پیشرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان با استفاده از تکنیک‌های هوشمندسازی به تفکیک پسماند توجه شده است، همچنین در اپلیکیشن «اصفهان من» که تمام اپ‌های خدمات مدیریت شهری جمع‌آوری شده است، قسمتی به نام اصپاک تعبیه شده که برای جمع‌آوری پسماند خشک کمک‌کننده است.

کلاهدوزان با بیان اینکه با توجه به ارزش ریالی که پسماند خشک دارد، همواره مورد توجه زباله‌گردها قرار داشت و پدیده اجتماعی زشتی را پدید آورده بود، گفت: از این‌رو مدیریت شهری طبق جلسات برگزار شده در کمیسیون حمل‌ونقل و خدمات شهری به این نتیجه رسید که باید با استفاده از روش نوینی از طریق سیستم هوشمند جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به اینکه هر خانوار اصفهانی می‌تواند از طریق درخواستی که در سامانه اصپاک ثبت می‌کند، پسماند خود را در زمان دلخواه تحویل دهد، اظهار کرد: امیدوارم این فرهنگ به‌طور عام گسترده و پسماند خشک در منازل تفکیک شود و به چرخه بازگردد تا دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی همچون فعالیت افراد زباله‌گرد در سطح شهر نباشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بررسی‌هایی که در روند جمع‌آوری پسماند خشک انجام شد، نشان داد که پاداش در نظر گرفته شده در قبال تحویل پسماند برای شهروندان جذابیت ندارد و مشوق نیست، تصریح کرد: از طریق نرم‌افزار اصپاک، روش نوینی برای تشویق در نظر گرفته شد که شهروندان در قبال تحویل ۲۵ کیلو پسماند خشک می‌توانند منازل خود را تا سقف ۱۴ میلیارد ریال بیمه آتش‌سوزی کنند.

کد خبر 696983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.