بررسی و کنترل تورم استان با حضور استاندار اصفهان

جلسه بررسی و کنترل تورم استان با حضور استاندار اصفهان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، جلسه بررسی و کنترل تورم استان با حضور استاندار اصفهان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره کل صمت استان و جهاد کشاورزی به ارائه گزارش پرداختند، همچنین رصدها و اقدامات صورت گرفته در دو حوزه مسکن و اقلام خوراکی به عنوان دو شاخص مهم در حوزه تورم استان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این جلسه ضمن تشکر از حضور و مشارکت همه اعضا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار استان اصفهان، انتظار می‌رود تورم استان نیز با همت مسئولان و همکاری مردم به بهترین نحو کنترل شود.

وی افزود: یکی از چالش‌های بسیار مهم مردم ما در استان تورم در حوزه مسکن است، در این خصوص گلوگاه‌ها شناسایی و هر یک در شورا و قرارگاه خاص خود مطرح شده است و در حال پیگیری است.

استاندار اصفهان گفت: ساماندهی اتباع در قرارگاه اتباع خارجی استان بررسی می‌شود تا حضور متمرکز اتباع مجاز در مناطق خاص موجب برهم خوردن نظم بازار مسکن در برخی مناطق و شهرستان‌های استان نشود.

مرتضوی اضافه کرد: در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، موارد آموزش فعالان حوزه مسکن، بازدیدهای میدانی از عملکرد مشاوران املاک، بررسی قراردادهای مسکن و شناسایی و عرضه مسکن‌های خالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر ساخت مسکن در استان ادامه داد: موضوع ساخت مسکن و طرح نهضت ملی مسکن نیز با جدیت در شورای مسکن استان دنبال خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: موضوع بعدی این نشست به تورم اقلام خوراکی است، در این راستا می‌طلبد اقدامات جدی‌تری صورت گیرد و بیش از پیش در حوزه تولید و توزیع برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مرتضوی با تأکید بر افزایش نظارت‌ها در حوزه اصناف گفت: در مورد نظارت‌ها نیز تعزیرات باید پیگیری‌های لازم را در بازار داشته باشد و در صورت نیاز و اجحاف در حق مصرف کننده با جدیت ورود کند.

وی افزود: حضور در بازار اگر به نحو مدبرانه باشد اثر مثبت دارد و اگر نامناسب باشد، اثر منفی می‌گذارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: موضوع کنترل تورم و رشد تولید مطالبه رئیس‌جمهور است از این‌رو کمیته مشورتی برای کنترل نرخ تورم در کنار تدابیر دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: این کمیته متشکل از مجموعه‌های دانشگاهی، تولیدی، صاحب نظران و متخصصان است و ذیل قرارگاه تحقق شعار سال تشکیل و محتوای آن قرارگاه در این کمیته تهیه می‌شود تا با نگاه عالمانه در حوزه کنترل تورم بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط دولت سیزدهم با استان‌ها بسیار نزدیک است، گفت: چالش‌ها و معضلات باید به مدیریت استان مکاتبه شود تا آن را در سطح ملی منعکس کنیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جلسه کنترل تورم در استان، دو هفته یک بار در قالب ستاد تنظیم بازار یا قرارگاه تحقق شعار سال برگزار می‌شود تا به نتایج قابل قبولی که بر امور مردم تأثیر مستقیم داشته باشد، دست پیدا کنیم.

کد خبر 696929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.