بهترین و بدترین شهر اروپا برای مهاجرت‌های خانوادگی

وین بهترین مکان برای مهاجرت‌های خانوادگی به‌شمار می‌رود. شهرهای اتریشی سالزبورگ (زالتسبورگ) و اینسبروک نیز در میان ۱۰ شهر برتر در این زمینه جای گرفته‌اند، اما منچستر بدترین مقصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش هزینه‌های زندگی، تعداد فزاینده‌ای از خانواده‌ها به‌دنبال نقل مکان به مناطق ارزان‌تر و جذاب‌تر برای زندگی هستند، اما مهاجرت به کشوری دیگر به‌ویژه همراه با کودکان چالش‌های زیادی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرهای اروپایی از جمله مناسب‌ترین مقاصد برای مهاجرت‌های خانوادگی هستند. در این بررسی‌ها طیف وسیعی از عوامل تأثیرگذار زندگی از جمله میانگین اجاره ماهانه، تعداد مراکز فعالیتی کودکان و میزان جرم و جنایت مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است.

مقاصدی برای مهاجرت با کودکان

پایتخت‌ها برای کودکان از هیجان‌انگیزترین مقاصد به‌شمار می‌روند. از سوی دیگر برای خانواده‌هایی که همیشه به دنبال انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده هستند، پایتخت‌ها بهترین گزینه به‌نظر می‌رسند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که رم، لندن، پاریس، پراگ و آمستردام بیشترین فعالیت‌ها را برای کودکان دارند. رم دارای ۶۸۷ گزینه مختلف برای انتخاب، همچنین ۱۴۸ پارک است که بالاترین رتبه را در این مطالعه به خود اختصاص می‌دهد.

بهترین و بدترین شهر اروپا برای مهاجرت‌های خانوادگی

امن‌ترین شهرهای جهان برای مهاجرت‌های خانوادگی

طبق مطالعات، شهرهای سوئیس از جمله زوگ، لوگانو، لوسرن، برن و زوریخ، امن‌ترین مکان‌ها برای تشکیل خانواده به‌شمار می‌روند. ایمنی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های انتخاب مکان برای نقل‌مکان‌های خانوادگی است. علاوه بر این اجاره ماهانه یک ملک سه‌خوابه در زوریخ ۴۴۰۰ یورو و در زوگ ۴۳۳۰ یورو هزینه دارد و هزینه نگهداری از کودکان در هر دو شهر حدود ۲۹۰۰ یورو برای یک ماه است.

سالزبورگ اتریش نیز با امتیاز ۱۱.۹۴ از ۱۰۰ کم‌ترین میزان جرم و جنایت را دارد و شهری امن است.

امن‌ترین کشور برای مهاجرت‌های خانوادگی

سوئیس با در بر داشتن نیمی از امن‌ترین شهرها در لیست حاضر به‌عنوان امن‌ترین کشور برای مهاجران رتبه‌بندی می‌شود، با این وجود سوئیس گران‌ترین کشور برای خانواده‌های مهاجر است و هرچند شهرهای آن ایمنی بالایی دارند، هفت شهر مهم سوئیس به‌واسطه هزینه‌های بالای زندگی در رتبه‌های پایین بهترین شهرها برای مهاجرت‌های خانوادگی قرار دارند.

بهترین و بدترین شهر اروپا برای مهاجرت‌های خانوادگی

وین‌، بهترین شهر برای مهاجرت‌های خانوادگی

طبق نتایج به‌دست‌آمده، وین خانواده‌محورترین شهر برای مهاجران و حتی بهترین مکان برای تشکیل خانواده توسط آن‌ها است. متوسط اجاره ماهانه یک ملک سه‌خوابه در وین ۱۵۶۰ یورو است که این مبلغ آن را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرها برای اقامت تبدیل می‌کند. این هزینه اجاره ۲۸۰۰ یورو ارزان‌تر از ژنو است که گران‌ترین شهر برای مهاجرت‌های خانوادگی به‌شمار می‌رود.

پایتخت اتریش همچنین دارای امکانات عالی برای خانواده‌ها از جمله ۴۴ پارک و ۱۴۸ مکان بازی و سرگرمی فعالانه کودکان است. این شهر با نرخ پایین جرم و جنایت ۲۸.۳ از ۱۰۰ ثابت کرد که مکانی امن برای زندگی به‌شمار می‌رود.

دو شهر اتریشی دیگر یعنی سالزبورگ و اینسبروک نیز در این بررسی بین ۱۰ شهر برتر قرار گرفتند. این امر نشان می‌دهد که اتریش در واقع خانواده‌دوست‌ترین کشور در کل جهان محسوب می‌شود.

بهترین و بدترین شهر اروپا برای مهاجرت‌های خانوادگی

منچستر، بدترین مقصد برای مهاجرت‌های خانوادگی

منچستر بین تمام شهرهای اروپایی در پایین‌ترین رتبه برای مهاجرت‌های خانوادگی قرار دارد و بدترین شهر بریتانیا برای خانواده‌های مهاجر به‌شمار می‌رود. بر اساس گزارش‌ها، هرچند هزینه زندگی در این شهر چندان بالا نیست و اجاره ماهانه یک خانه سه‌خوابه در آن ۲۰۶۰ یورو است، اما منچستر با نرخ ۵۴.۹ از ۱۰۰ یکی از بالاترین نرخ‌های جرم و جنایت را در سطح جهان دارد و میزان آلودگی در آن بسیار زیاد است.

کد خبر 696919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.