پرداخت نشدن به موقع مطالبات بیمه‌گزاران باعث به وجود آمدن نارضایتی شده است

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به عملکرد شهردار در انتصابات، گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمه‌گزاران طرف قرارداد، از سوی شهرداری کرج باعث به وجود آمدن نارضایتی پرسنل و خدشه در برند کارفرمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه منعمی امروز_ سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در نطق پیش از دستور یکصد و سی و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر خطاب به شهردار، اظهار کرد: علیرغم پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده، گزارش‌ها حاکی از عدم رضایت کارکنان از بیمه تکمیلی تجارت نو است. شرکت‌های بیمه‌ گزار سابق نیز مانند البرز، ایران، حکمت و معلم که با شهرداری کرج طرف قرارداد بوده‌ اند و به دلیل پرداخت نشدن مطالبات از شهرداری کرج شکایت کرده‌اند. این در حالی است که ماهیانه به ازای هر نفر متقاضی بیمه تکمیلی مبلغ یک میلیون و سیصد و نود هزار ریال از پرسنل کسر می‌شود. قریب به ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند که در صورت احتساب این ارقام به صورت ماهیانه مبلغ قابل توجهی از حقوق پرسنل کسر می‌شود و در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: سوال اینجاست که چرا این مبلغ به صورت جداگانه منظور نمی‌شود و با دیگر مبالغ از منابع مختلف ادغام می‌شود و این موضوع باعث بروز مشکلاتی در پرداخت به موقع مطالبات بیمه گزار شده و به تبع آن باعث نارضایتی کارکنان شده است.

عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمه‌گزاران باعث به وجود آمدن خدشه در برند کارفرمایی شده است. امروز به دلیل بدعهدی شهرداری کرج، به غیر از بیمه تجارت نو دیگر شرکت‌های بیمه‌گزار حاضر به شرکت در مناقصه نیستند. حتی در موارد جز مانند فروشگاه‌ها نیز شاهد این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است برای رفاه همکارانمان در شهرداری قدمی برداشته شود بهتر است حساب آن از بروکراسی‌هایی که اغلب با پیمانکاران عمرانی صورت می‌گیرد جدا شود. پرسنل به جز امور رفاهی که جز حقوق قانونی آنان است درخواست دیگری ندارند و مدیران شهرداری باید به بهترین نحو پاسخگوی آنان باشند و نباید انضباط مالی در شهرداری نادیده گرفته شود.

منعمی افزود: موضوع بعد بحث شایسته گزینی است، در دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج در بررسی بودجه ۱۴۰۱ ردیف بودجه برای کانون ارزیابی شایستگی مدیران در نظر گرفته شد که بر اساس آن شهرداری مکلف به راه‌اندازی دبیرخانه شایسته گزینی شد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی بابیان اینکه شایستگی به معنی دانش، مهارت و نگرش است و نباید با الفاظ بازی کرد گفت: کمیته انتصابات به معنی شایسته گزینی نیست. واضح است که در یک انتصاب باید حداقل‌های دانش که شامل داشتن علم و سواد آن شغل است و مهارت که به معنی دارا بودن تجربه کافی در آن شغل برای فرد متقاضی آن شغل است و نگرش که به معنای همسویی آن فرد با سیاست‌های سازمانی و تفکرات مدیر ارشد سازمان است، مد نظر قرار گیرد.

شورای شهر کرج یادآور شد: در خصوص شایسته گزینی باید بستر خود اظهاری برای پرسنل در راستای ارکان نگرش، دانش و مهارت مهیا شود و در مراحل بعد و با مصاحبه و در نظر گرفتن شاخص‌ها و امتیازی که بر اساس اهمیت آن شاخص در نظر گرفته می‌شود و بررسی واجدین شرایط، انتخاب افراد در مناصب به بهترین شکل انجام شود. هیچیک از این اصول در انتصابات شهرداری اتفاق نمی‌افتد و افراد زیادی بدون داشتن کوچک‌ترین مهارت و دیگر شاخص‌ها و صرفاً بر اساس سفارش‌ها در پست‌های مختلف منصوب می‌شوند.

وی بیان کرد: آقای شهردار انتصابات شما حتی بر اصول شایسته‌گماری نیز نیست. جابجایی‌های مختلف در معاونت خدمات شهر بسیاری از مناطق و دیگر عناوین در طی دو سال گذشته صورت گرفته است. در منطقه پنج و منطقه چهار بیشترین تغییرات مدیریتی را داشته‌ایم این تغییرات و عزل و نصب‌ها بر پایه کدام معیار و شاخصه‌ها صورت گرفته است؟ کدام مدیر و بر اساس کدام کارآمدی یا ناکارآمدی عزل یا نصب شده‌اند، این درحالی است که مناطق ۱۰ گانه مدیریت شهری فاقد گرید بندی است لذا هیچ فلسفه و توجیهی برای انتصابات نمی‌توان در نظر گرفت و چیزی جز آشفتگی در انتصابات دیده نمی‌شود.

منعمی به موضوع ارزاق پنج میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که مقرر است اقدامی در این خصوص ارزاق کارکنان صورت بگیرد. از آنجایی که سبد کالای مصرفی خانواده‌ها بر اساس سبک زندگی، متفاوت است؛ حتی در کالاهای اساسی و چون نمی‌توان همه سلیقه‌ها را در نظر گرفت، بنا به درخواست خود پرسنل بهتر است مبلغ آن به بن کارت پرسنل واریز شود. همچنین در خصوص افزایش سطح رفاه کارکنان شهرداری می‌توان از ظرفیت بالایی که در سازمان‌های میادین، بار و مسافر، سیما منظر و… وجود دارد بهره گرفت.

کد خبر 696874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.