دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نقطه قوت این دانشگاه است

رئیس کمیته آموزش و پژوهش دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نقطه قوت این دانشگاه است، این دبیرخانه شامل کمیته‌های مختلفی می‌شود که یکی از آن‌ها علمی پژوهشی است، این برنامه کشوری است و تمام دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور مدیریت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد آذین امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در ششمین نشست مشترک مدیریت شهری با دانشگاهیان، تحت عنوان شهرگاه با موضوع «فرهنگ و رسانه» و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اظهار کرد: مجموعه نهادها و ادارات به جنبه اجتماعی دانشگاه توجه کرده است که این رویکرد عالی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه یک مرجع اجتماعی برای حل مسئله است، افزود: مطالبات منطقی جامعه از دانشگاه برمی‌خیرد، عموم افراد انتظار دارند دانشگاه کارکرد دانشی داشته باشد.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه از دیگر کارکردهای دانشگاه اخلاقی است و بیشتر مربوط به رابطه استاد و دانشجو می‌شود، گفت: کارکرد دیگر نافع بودن است که درواقع باید بتواند علم سودمند ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کارکرد سرآمدی موجب می‌شود تا اصحاب فکر و فرهیختگان پیرامون موضوعات مختلف از دانشگاه کمک بگیرند، تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری دانشگاه قوه عاقله و چشم بینای جامعه است.

آذین با بیان اینکه کارکرد معرفتی مربوط به فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی نوین می‌شود، ادامه داد: این کارکرد بیشتر با حوزه‌هایی از جمله معاونت فرهنگی، شهرداری و پیوست‌های فرهنگی مرتبط است، به مباحث معرفتی و ارتباط تکنولوژی با علوم انسانی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از محققان آمریکایی به علوم انسانی، به‌ویژه در حوزه فلسفه و تفکر گرایش پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: قهر با علوم انسانی موجب آسیب‌هایی می‌شود.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با تاکید بر اینکه دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نقطه قوت این دانشگاه است، تصریح کرد: در این دانشگاه بحثی با عنوان پژوهش اثرگذار یک‌پارچه شبکه‌ای و سیستمی به نام پژوهش‌یار وجود دارد که اولین بار در کل کشور دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان متولی این امر شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۴ برنامه علمی در این پژوهش‌یار ثبت شده است، ادامه داد: هدف این برنامه‌ها تربیت نظام موضوعات مسئله‌محور است تا رساله‌های دکترا و ارشد تمام دانشگاه‌های آزاد به سمت این موضوعات حرکت می‌کند.

آذین با بیان اینکه یکی از برنامه‌های علمی که زیرمجموعه دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی است، برنامه علمی مهدویت است، گفت: دانشجویان گرایش‌های مختلف روان‌شناسی، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و مدیریت و هنر و معماری دانشجویان از بین موضوعات مربوط به مهدویت عنوان پایان‌نامه خود را انتخاب می‌کنند، این اتفاق مبارکی است.

وی با بیان اینکه حکم دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۰ صادر شد، افزود: این دبیرخانه شامل کمیته‌های مختلفی می‌شود که یکی از آن‌ها آموزشی پژوهشی است، این برنامه کشوری است و تمام دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور مدیریت می‌شوند.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه در نظر داریم تا پایان‌نامه‌های رشته علوم انسانی به سمت علوم دینی و مهدویت برود، تصریح کرد: تمدن‌سازی نوین به این سمت حرکت می‌کند، انتظار داریم با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه فرهنگی شهرداری در این حوزه به ما کمک کند، طرح‌های پژوهشی در عرصه مهدویت کاربردی است.

وی با بیان اینکه رشته جدیدی به نام معارف مهدوی تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم گرایش افراد به مبحث مهدویت بیشتر شود و با رویکرد جدیدی به این موضوع توجه شود

کد خبر 696839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.