هزینه مسکن در امر ازدواج جوانان اختلال ایجاد کرده است

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اشاره به سهم ۶۰ درصدی مسکن از هزینه‌های سبد خانوار، گفت: هزینه مسکن در امر ازدواج حوانان اختلال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید قربانی امروز سه‌شنبه- بیست و پنجم مهر ماه- در جلسه شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: سرعت و کیفیت کارهای انجام شده در خراسان شمالی خوب و مناسب بوده اما تاکنون تأمین منابع مالی از سوی بانک‌ها نقطه ضعف این طرح در استان است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل مسکن طی یک دهه اخیر ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: اگر مسکن در روستاها و شهرهای میانی تأمین نشود، همان کشاورزان نیز خانه و زندگی خود را ترک کرده و به شهرها کوچ می‌کنند.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور مسئله مسکن را امری حیاتی برای نظام و دولت برشمرد و گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد هزینه خانوار به مسکن اختصاص یافته که این موضوع در تسهیل ازدواج و همچنین فرزندآوری ایجاد اخلال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه مسکن در سبد هزینه‌های خانوار باید به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یابد، ادامه داد: مسئله مسکن موضوعی تمدنی است و همه نهادهای مختلف دولتی و دستگاه‌های مربوطه باید پای کار تسهیل امر خانه دار شدن مردم باشند.

قربانی همچنین با تاکید بر اینکه زمین‌های ۹۹ ساله رایگان در تمامی روستاهای خراسان شمالی باید پیش بینی شود افزود: با تصمیمات نسنجیده نباید موجب ایجاد موج مهاجرت به حاشیه شهرها و حتی روستاها شد و باید هر روستایی در محل زندگی خود از زمین‌های باکیفیت همان روستا سهمیه داشته باشد.

کد خبر 696812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.