امکان تعویض دریچه قلب بیولوژیک در کاشان فراهم شد

رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: برای نخستین بار، تعویض دریچه قلب با دریچه بیولوژیک نسل جدید ادواردز به نام inspiris انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان محمد صادق پور عباسی، با اشاره به مراجعه بیمار ۷۴ ساله به علت تنگی شدید دریچه آئورت به این مرکز،گفت: برای بیمار از دریچه inspiris Edwards که نسل جدید دریچه بیولوژیک می‌باشد، استفاده شد.

وی، عدم مصرف وارفارین، نبود تغییرات و کلسیفیکلسیون در بدن و افزایش طول عمر را از مزایای استفاده از این نوع دریچه برشمرد و افزود: درحال حاضر بیمار با حال عمومی خوب در بخش مراقبت‌های ویژه قلب مرکز امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان دوران نقاهت خود را می‌گذراند.

رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: این دریچه با همکاری هیأت امنای ارزی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تهیه شده است.

پورعباسی ادامه داد: این مرکز علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران قلبی شهرستان کاشان، بیماران قلبی از شهرستان‌های آران و بیدگل، نطنز، دلیجان، محلات، اردستان، بادرود و اراک و همچنین استان‌های لرستان، کرمانشاه و حتی خوزستان را نیزپذیرش کرده است.

وی، میزان هزینه اعمال جراحی قلب را در این بیمارستان براساس تعرفه دولتی بیان و تاکید کرد: این هزینه حتی نسبت به بعضی از مراکز دولتی پایین‌تر است.

رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: مرکز قلب امام علی (ع) این بیمارستان با جدیدترین تجهیزات استاندارد و به روز دنیا و تیم مجرب و با سابقه جراحی در ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۹ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

وی افزود: این مرکز با شبانه روزی شدن خود آمادگی کامل در پذیرش بیماران از استان‌های همجوار و شهرستانهای آران و بیدگل، اردستان، نطنز، بادرود، دلیجان و محلات را دارد.

پور عباسی با اشاره به اینکه مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان به عنوان تنها بیمارستان جنرال منطقه قم تا اصفهان است، افزود: انواع اعمال جراحی قلب باز، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در مرکز تخصصی قلب امام علی (ع) این بیمارستان انجام می‌شود.

کد خبر 696793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.