مسئله اصلی عصر امروز ارتباطات و رسانه است/ شهرگاه، شراکت استراتژیک مدیریت شهری و دانشگاهی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرگاه شراکت استراتژیک مدیریت شهری و دانشگاهی است، گفت: در گذشته مواجه ما با حوزه پژوهش یک رویکرد منفعلانه بود، اما در حال حاضر یک مواجه فرافعال داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی نژاد امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در ششمین نشست مشترک مدیریت شهری با دانشگاهیان، تحت عنوان شهرگاه با موضوع «فرهنگ و رسانه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اظهار کرد: گاهی اوقات میان اقشار مختلف جامعه فاصله و شکاف پیش می‌آید، گسست اجتماعی یکی از مهم‌ترین مسائل است که پیامد آن پایین آمدن اعتماد عمومی است.

وی با بیان اینکه میان پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی در نوروز پژوهشی که همان هفته پژوهش است اتصال خوبی برقرار می‌شود، افزود: از همکارانم در شهرداری تقاضا کردم که رویکرد نوینی در این عرصه داشته باشند که در ذیل باشگاه شهراندیشان رویدادی به نام شهربان تعریف شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصل موضوع مجموعه باشگاه شهراندیشان این است که هر شهروند اگر به مثابه شهراندیش در اندیشه تعالی شهر حضور داشته باشد، بتوانیم اتصال مستمر و نظام‌مند را با او داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در گذشته مواجه ما با حوزه پژوهش یک رویکرد منفعلانه بود، اما در حال حاضر یک مواجه فرافعال داریم، ادامه داد: شهرگاه شراکت استراتژیک مدیریت شهری و دانشگاهی است.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه پیشنهاد شهرگاه در هیئت امنای مرکز پژوهش‌ها مطرح شد، خاطرنشان کرد: در پایان این رویداد محصول خوبی خواهیم داشت و این ایده از اصفهان به وزارت‌خانه‌های علوم و کشور ارائه می‌شود، امیدوارم بتواند محصولی باشد که قابلیت ملی شدن بین شهرداری‌ها و دانشگاه‌های کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان تعلق به شهر و شهرداری میان مسئولان دانشگاه همیشه بالا است، گفت: این جلسه آغازی برای آشنایی و تقویت آشنایی‌های قبلی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ارتباط شهرگاه با دانشگاه آزاد اصفهان به‌طور غیر رسمی از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری آغاز شده بود، از درون گفت‌وگوهای علمی، قرارداد پروژه پربرکتی در حوزه ریزگردها منعقد می‌شود که می‌تواند مسائل منطقه و محیط زیست که بخش قابل توجهی از کشور درگیر آن است را حل کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه تمرکز در حوزه فرهنگ، ارتباطات و رسانه است، تصریح کرد: مسئله ما شبیه به مسئله سایر کارگزاران نظام است، در تمام عرصه‌ها و دستگاه‌ها ضعف‌ها و نارسایی‌ها وجود دارد، اما بخشی از مدیریت تصویر ضعف دارد و خطای ادراکی قابل توجهی جامعه پیرامون ما را به خود مبتلا کرده است که درکی نسبت به واقعیت کاری ندارد.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر چند هزار کارگر به‌صورت شبانه‌روزی و سه شیفته زیر زمین و اطراف شهر اصفهان مشغول تکمیل پروژه‌های شاخص هستند، اما به چشم مردم نمی‌آید و این مسئله اصلی حوزه ارتباطات ما است.

کد خبر 696790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.