فرمانده ایرانی که در ناسا کار می‌کرد

در دیدار امروز دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی با رهبر انقلاب، تمثالی از شهید مصطفی چمران دیده می‌شد؛ نابغه شهیدی که کمتر از او به عنوان یک چهره علمی می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمانی که صحبت از نابغه جنگ‌های نامنظم، مبتکر تاکتیک‌های نوین در جنگ و استاد جنگ‌های چریکی به میان می‌آید، نام فرمانده شهیدی در ذهن نقش می‌بندد که روزگاری در یکی از آزمایشگاه‌های ناسا کار می‌کرد و نام او در فهرست متخصصان شرکت سازنده تلکسوپ جیمزوب به چشم می‌خورد.

سال‌ها پیش جوانی در یکی از محله‌های جنوبی تهران چشم به جهان گشود که نام او بعدها در بین دانشمندان جهان قرار گرفت، جوانی که ممتاز بودن در همه دوران تحصیل برای او یک موضوع عادی شده بود و آن‌قدر همیشه عالی و درجه یک بود که با بورس تحصیلی اعزام شاگردان ممتاز به آمریکا رفت و کنار معروف‌ترین دانشمندان دنیا در کالیفرنیا ایستاد و دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما را گرفت.

او سپس در یکی از آزمایشگاه‌های ناسا استخدام شد و در آمریکا ازدواج کرد و زندگی آرام و مرفهی داشت، اما اعتقادات او باعث شد قید آن زندگی راحت را بزند و عازم جنوب لبنان شود تا در کنار شیعیان غریب و مظلوم آن منطقه به مبارزه با صهیونیست‌ها بپردازد.

انقلاب اسلامی که پیروز شد، به ایران بازگشت و به دلیل سطح تحصیلات و تخصصش و آشنایی با فنون نظامی مسئولیت‌هایی هم در آن سال‌ها گرفت، در نهایت با شروع جنگ تحمیلی برای مبارزه با دشمنی که خاک وطن را هدف گرفته بود، به جبهه رفت و ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد و در آخرین روز بهار سال یک هزار و سیصد و شصت ترکشی این اسطوره را از ما گرفت، این اسطوره کسی نیست جز شهید مصطفی چمران.

فرمانده ایرانی که در ناسا کار می‌کرد

کد خبر 696777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.