تمبر و نشان جهانی حافظ رونمایی شد

در مراسمی تمبر و نشان جهانی حافظ با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پست استان فارس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز _ سه شنبه بیست و پنجم مهر ماه_ در آئین رونمایی از تمبر اختصاصی حافظ در محل آرامگاه حافظیه اظهار کرد: با توجه به نامگذاری هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، از روز پانزدهم به مدت هفت روز مجموعه‌های فرهنگی داخل و خارج از استان در برگزاری این رویداد بزرگ همکاری بسیار داشتند.

حمیدرضا قانعی افزود: رونمایی از تمبر حافظ در قالب یک نمایه در سال‌های گذشته به قلم استاد ابوالحسن صدیقی رقم خورد.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه فرصت پرداخت به این موضوع فراهم نشده بود در هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، در قالب تمبر یاد روز حافظ با مشارکت اداره کل پست استان فارس و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس این اتفاق رقم خورد.

در ادامه این آئین همچنین از نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ رونمایی شد و قانعی تصریح کرد: این نمایه به دو زبان تهیه شده است و نظام نامه اهدا این نشان مفاخر به زودی رونمایی خواهد شد که در آن ویژگی هنرمند عنوان شده است.

برگزاری ارکستر سمفونیک حافظ، بر پایی نمایشگاه خوشنویسی و بداهه نویسی در جوار آرامگاه حافظ، اجرای ویدئو مپینگ اشعار حافظ بر روی برج آزادی و استفاده از کلیه ظرفیت‌های تبلیغی و ترویجی در معرفی حافظ شیرازی بیش از پیش، از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بود.

تمبر کوچک‌ترین قطعه یک سفیر بزرگ فرهنگی است

در ادامه این آئین مدیر کل پست استان فارس در سخنانی اظهار کرد: رونمایی از تمبر یاد روز حافظ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اداره کل پست استان در تیراژ ۵ هزار و ۶۰۰ قطعه صورت گرفت.

مهدی آزادی به دیگر اقدامات فرهنگی اداره کل پست استان، اشاره کرد و افزود: تمبر که متولی اصلی آن شبکه پست کشور است به عنوان کوچک‌ترین سفیر فرهنگی جوامع است که بزرگترین دستاورد و پیام‌های فرهنگی را بدون هیچ حد و مرز، مانع سیاسی و جغرافیایی منتشر می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه ایثار و شهادت انتشار تمبر شناسنامه شهدا یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی بود که طی یکسال گذشته تا به امروز صورت گرفت و تلاش شد تا در این خصوص دین خود را به این مکتب و فرهنگ ایثار و شهادت ادا کنیم.

آزادی تصریح کرد: این درخواست مطرح شده است تا در خصوص شاعران بزرگ دیگر همچون سعدی و سایر شعرا اقدامی مشابه انتشار تمبر حافظ به صورت بومی استان رقم زده شود.

به گفته مدیر کل پست استان فارس، شهر شیراز به دلیل دارا بودن خاک زر خیز و هنر آفرین آن در حوزه شعر و شاعران بلند آوازه تلاش خواهیم کرد تا به سهم و دین خود را به فرهنگ غنی استان فارس ادا کنیم.

کد خبر 696776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.