کنگره ملی شش هزارو ۵۵۵ شهید لرستان آبان ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابولفضل (ع) استان لرستان از برگزاری کنگره شش هزارو ۵۵۵ شهید لرستان ششم آبان ماه در خرم‌آباد خبر داد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برگزاری کنگره‌ها برای آحاد مردم لمس شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد محمودوند، امروز_ سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در سه شنبه‌های خبری که به منظور تبیین و سیر برگزاری اجلاسیه‌ها و کنگره ملی شش هزارو ۵۵۵ شهید لرستان‌ در استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی ضربه محکمی بر پیکره رژیم جعلی صهیونیست وارد کرد، اظهار کرد: مقاومت مردم فلسطین تا پای جان از آرمان‌های خود تا آزادی کامل قدس شریف ادامه خواهد یافت و همه آزادگان و استکبارستیزان جهان همواره حامی ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده جهان هستند.

وی توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف کنگره ملی شهدا برشمرد و افزود: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برگزاری کنگره به صورت میدانی لمس شود.

سرهنگ محمودوند با بیان اینکه برای برگزاری مطلوب کنگره شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تصریح کرد: برای برگزاری مطلوب این کنگره هیئت‌های اندیشه‌ورزی با حضور اساتید و نخبگان تشکیل شده که خروجی آن ۳۴۰ عنوان برنامه و بیش از ۴۳ هزار اقدام است تشکیل شده است.

محمودوند تاکید کرد: در راستای برگزاری این کنگره بیش از ۴۵۰ جلسه هماهنگی درون و خارج کمیته‌ای برگزار و هزار و ۸۰۶ یادواره شهید در قالب آبروی محله، پایگاهی، خانگی و شهرستانی در استان برگزار شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه تاکنون اجلاسیه شهدای عشایر و زنان برگزار شده است عنوان کرد: اجلاسیه شهدای جاویدالاثر، دانش‌آموز و کنگره نهایی را در روزهای آینده خواهیم داشت.

محمودوند با بیان اینکه در بخش‌های رادیویی و تلویزیونی در حوزه ایثار و شهادت نیز اقدامات و فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته است، افزود: در حوزه دفاع مقدس ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی ساخته شده است و یک فیلم سینمایی فاخر نیز در حوزه ایثار و شهادت با همکاری دستگاه‌های مربوطه با عنوان «از حاج عمران تا کربلا» نیز کلید خورده است که در روز کنگره از این فیلم رونمایی خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه در حوزه فضاسازی محیطی در شهرستان‌ها نیز تابلوهای شهدا به فضای شهرها زیبایی معنوی خاصی بخشیده است، خاطرنشان کرد: یادمان و سردیس‌های شهدای طلبه و روحانی، شهدای جاویدالاثر و بانوان شهدا در سطح شهرها و سایر محیط‌ها نصب شده است.

محمودوند با اشاره به اینکه در حوزه ورزش ۱۴ رویداد چندجانبه ورزشی، ۵۰ مورد صعود به قله‌های کشوری و بین‌المللی، ۱۶ اردوی تیم ملی، تجلیل از ۵۸۰ ورزشکار برگزار شده است ادامه داد: در حوزه یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی هم ۱۴ نمایشگاه نقش طلاب و روحانیت در دفاع مقدس در استان برگزار شد و از خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی تجلیل شده است.

کد خبر 696761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.