ساختمان‌های ناایمن و فرسوده در یاسوج تخریب می‌شود

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، از شناسایی ۱۹ ساختمان ناایمن در یاسوج خبر داد و گفت: ساختمان‌های ناایمن و فرسوده که اصول فنی در ساخت آن رعایت نشده‌ است، تخریب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌محمد روستا امروز _سه‌شنبه، بیست‌وپنجم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شهری شلوغ، مهاجرپذیر و دارای حاشیه‌نشینی گسترده است که جمعیت آن بر اساس بعضی آمارها اکنون از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است.

وی افزود: با افزایش جمعیت مرکز استان، بلندمرتبه‌سازی و ساخت مجتمع‌های مسکونی چند طبقه در این شهر رونق گرفته است که ضرورت دارد ضوابط و مقررات شهرسازی و ایمن‌سازی رعایت شود تا از تکرار هر حادثه تأسف‌باری پیشگیری شود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ساختمان‌های ناایمن سه نوع است که نوع اول و دوم آن با بعضی اقدامات از جمله استحکام‌سازی ایمن می‌شود، اما نوع سوم به غیر از تخریب راه دیگری ندارد و در صورت تشخیص از سوی کارشناسان، باید تخریب شود.

وی اضافه کرد: کارگروه ساختمان‌های ناایمن استان که از سال ۱۴۰۰ فعال شده، تاکنون ۱۹ ساختمان ناایمن را در شهر یاسوج مرکز استان شناسایی کرده است و وضعیت نهایی آن‌ها در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

روستا تاکید کرد: بعضی از این ساختمان‌ها قابل بهسازی است و تعدادی به دلیل رعایت نکردن اصول فنی و فرسودگی ناایمن است که باید تخریب شوند، اگرچه تصمیم نهایی تخریب این سازمان‌ها نیازمند نتیجه کارشناسی کارگروه است.

وی پیگیری وضعیت ساختمان‌های ناایمن از طرف این گروه را در راستای حفظ حقوق عامه دانست و تصریح کرد: نظارت مستمر بر روند ایمن‌سازی اماکن پرخطر تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد، چراکه این ساختمان‌ها خطرات جانی برای شهروندان دارند.

کد خبر 696748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.