ساماندهی املاک با هدف ارتقای تخصص اصناف در کاشان

رئیس اداره شهرسازی کاشان از برگزاری نخستین همایش تخصصی مشاوران املاک شهرستان کاشان با هدف اهدای پروانه تخصصی به دانش آموختگان و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی مشاوران املاک با آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات و آئین‌نامه مشاوره املاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی آراسته در نخستین همایش تخصصی مشاوران املاک شهرستان کاشان اظهار کرد: این همایش با هدف اهدای پروانه تخصصی به دانش آموختگان کلاس‌های آموزشی و تقدیر از ارتقا کیفیت خدمت‌رسانی مشاوران املاک با آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات و آئین‌نامه مشاوره املاک در سالن پدیده این شهرستان برگزار شد.


رئیس اداره شهر سازی کاشان با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۰۰ دفاتر املاک در این شهرستان وجود دارد از مهمترین اهداف این طرح را ایجاد سامانه جهت مدیریت کلان امور املاک، شفاف سازی فعالیت مشاوران، جلوگیری از صدور پروانه به افراد غیرمجاز و یکپارچه سازی اطلاعات واحدهای صنفی مشاوران املاک اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، معاملات صوری و وضعیت افسار گسیخته نرخ اجاره مسکن، مغازه‌ها و املاک در شهرستان است، گفت: تطابق نداشتن بین عرضه و تقاضا و دلالی باعث بالا رفتن قیمت زمین و اجاره بها شده است که باید با همکاری اتحادیه املاک شهرستان کاشان بررسی و برابر تصویب نامه شورای عالی مسکن برخوردهای قانونی شود.


رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با بیان اینکه شناسایی خانه‌های خالی یکی دیگر از وظایف این کارگروه است، افزود: شهرداری‌ها باید اطلاعات ممیزی املاک و مستغلات را به اداره راه و شهرسازی ارائه دهند تا در سامانه مربوطه ثبت شود.


آراسته گفت: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه الکرونیکی معاملات املاک و مستغلات کشور و بدون مراجعه به مشاوران املاک، کاملاً رایگان و بدون پرداخت حق کمیسیون، برای تنظیم اجاره نامه و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

وی یکسان سازی روش ثبت معاملات و قراردادها و راه اندازی مرکز پاسخگویی سراسری در آینده نزدیک را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد..

کد خبر 696700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.