نبض زلزله‌های افغانستان کند شد / در ۲۴ ساعت گذشته افغانستان ۱۵ بار لرزید

طی روزهای گذشته شهرهای مختلف افغانستان زمین‌لرزه‌های مهیبی را تجربه کرد، این در حالی است که به نظر می‌رسد در ۲۴ ساعت گذشته، از تنش زلزله‌های افغانستان کم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمین‌لرزه‌ای روز شنبه، پانزدهم مهرماه حدود ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر هرات و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، این زمین‌لرزه در ترکمنستان و ازبکستان نیز احساس شد، همچنین این لرزه‌ها در برخی مناطق ایران هم احساس شده است.

بر اساس اطلاعات اولیه بزرگی نخستین زلزله افغانستان متفاوت بوده است، در حالی که مرکز زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را ۶.۳ ریشتر اعلام کرده بود، اما «مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان» اعلام کرد که بنا بر داده‌های اولیه، بزرگی زلزله ۶.۲ ریشتر بوده، هرچند در به‌روزرسانی داده‌ها، بزرگی آن به ۵.۶ ریشتر کاهش یافته است، در عین حال منابع خبری منطقه‌ای نیز بزرگی این زلزله را ۶.۲ ریشتر اعلام کردند که با چندین پیش‌لرزه و چند پس‌لرزه نسبتاً شدید همراه بوده است.

از ساعت ۱۲:۰۰ روز گذشته _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ تا زمان انتشار این خبر، شهرهای مختلف افغانستان ۱۵ بار دیگر در مقیاس‌های مختلف لرزیده‌اند که بزرگ‌ترین آن زلزله ۴.۲ ریشتر در Zendejan افغانستان بوده است.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری، ساعت ۱۳:۳۲ روز گذشته _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ Zendejan افغانستان را در عمق ۱۱ کیلومتری زمین لرزاند؛ این زلزله ۳۰ کیلومتری Zendejan افغانستان، ۳۶ کیلومتری Qarabag افغانستان و ۴۲ کیلومتری Gurian افغانستان رخ داده است؛ موقعیت این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۴.۶۱۰ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۶۱.۷۹۴ درجه شرقی بوده است.

همچنین زمین‌لرزه ۴.۱ ریشتری، ساعت ۰۷:۳۹ امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ Zendejan افغانستان را در عمق ۲۲ کیلومتری زمین لرزاند؛ این زلزله ۳۵ کیلومتری Zendejan افغانستان، ۳۸ کیلومتری Herat افغانستان و ۳۸ کیلومتری Qarabag افغانستان رخ داده است؛ موقعیت این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۴.۶۱۷ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۶۱.۹۲۸ درجه شرقی بوده است.

کد خبر 696697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.