اشتغال ۲۰۰ معتاد بهبود یافته در مراکز صنعتی و تولیدی قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، ۲۰۰ معتاد بهبود یافته با پیگیری مجموعه قضایی استان و همراهی دستگاه‌های متولی در واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی مشغول به کار شدند.

به گزارش ایمنا، علی شعبانی اظهار کرد: بخشی از افراد جامعه به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار هستند و تجربه چندین دهه مبارزه با مواد مخدر در کشور نشان داده تا زمانی که تقاضا برای مواد وجود داشته باشد تشدید مجازات و اقدامات سرکوبگرانه در کاهش آن چندان مؤثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش زیادی از مددجویان زندان به دلیل ارتکاب به جرایم مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد در زندان به سر می‌برند و باید برای جلوگیری از افزایش جمعیت زندان نسبت به شناسایی عوامل توزیع مواد و معتادان اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: برخی از این معتادان که کارتن خواب هستند با دستور قضائی توسط نیروی انتظامی دستگیر و تعدادی از از آنان با میل خود به کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی می‌شوند تا با توجه به وضعیت روحی و روانی مورد درمان قرار بگیرند.

شعبانی اضافه کرد: البته یکی از راهکارهایی ضروری برای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بازگشت مجدد بهبود یافتگان تأمین شغل مورد نظر برای آن‌ها است که طی سال‌های اخیر مورد تاکید دستگاه قضائی قرار گرفته است.

وی اتصریح کرد: به همین منظور در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۷۰ نفر از معتادان بهبود یافته کمپ‌ها جهت اشتغال در مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی با همکاری سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به واحدهای فعال معرفی شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از این افراد مشغول به کار شده و ۷۰ نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت می‌باشند که در آینده نزدیک مشغول به کار خواهند شد.

منبع: فارس

کد خبر 696638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.