اعتماد عمومی مردم در همه زمان‌ها به‌ویژه انتخابات حفظ شود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نه تنها در فصل انتخابات بلکه برای همیشه باید اعتماد عمومی مردم را حفظ کنیم، ایراد کار اینجا است که تنها در فصل انتخابات یاد این کار می‌افتیم و به همین دلیل کار ریشه‌دار و نتیجه‌بخش نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله مصطفی محامی امروز سه‌شنبه _بیست‌وپنجم مهرماه_ در دیدار معاون هماهنگی امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: اهداف و سیاست‌های ائتلاف جبهه انقلاب اسلامی مطلوب است، اما این اهداف و سیاست‌ها باید در مقام عمل خود را نشان دهد.

وی افزود: مهم است که سعه‌صدر به خرج دهیم و دایره را گسترده بگیریم تا جذب حداکثری داشته باشیم و در گام بعد بتوانیم به اهدافی که برای این جبهه داریم، برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نه تنها در فصل انتخابات، بلکه برای همیشه باید اعتماد عمومی مردم را حفظ کنیم و ایراد کار اینجا است که تنها در فصل انتخابات یاد این کار می‌افتیم و به همین دلیل دیگر کار ریشه‌دار و نتیجه‌بخش نیست. اگر می‌خواهیم جبهه متحدی تشکیل دهیم تا پای انقلاب باشند، این یک کار هیجانی و احساسی نیست.

وی تصریح کرد: برای مثال افراد انقلابی با هم کاندید می‌شوند و مصلحت جبهه انقلاب را در نظر نمی‌گیرند، راهکار این است که در طول سال‌ها روی جنبه‌های عقیدتی، اخلاقی، تهذیب نفس و ازخودگذشتگی آن‌ها کار کنید تا مثل رزمنده دوران دفاع مقدس که جان را کف دست می‌گرفت و داوطلبانه روی مین می‌رفت، این فرد نیز به خاطر مصلحت جبهه انقلاب داوطلبانه کناره‌گیری کند و این نیاز به کار مستمر فرهنگی دارد تا در جاهای مختلف خود را نشان دهد که یک عرصه آن فصل انتخابات یا عرصه دیگر آن تأثیرگذاری در مواقع بحران است.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: در جمع داخلی خود باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که دچار رقابت‌های درون‌گروهی نشویم و تا حدی که من مطلع هستم ما به این مسئله دچار هستیم، در حالی که اگر خدا را در فکر و کارمان در نظر بگیریم، نباید دچار رقابت‌های ناسالم و درون‌گروهی شویم.

وی ادامه داد: به‌طور معمول بعد از فصل انتخابات رقابت انتخاباتی باید تبدیل به رفاقت شود که ما از این فرهنگ برخوردار نیستیم و یک کینه مستمر تا انتخابات بعدی باقی می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در فضای سیستان و بلوچستان با تنوع قومی و مذهبی مواجه بوده و در عین حال مردم نجیب، صبور و همراه انقلاب داریم، البته در آن طرف مرز نیز دشمن اردو زده است و برای نفوذ و ایجاد ناامنی و مشکل در استان و کشور تلاش می‌کند. ما خط مقدم هستیم و به لحاظ شاخص‌های توسعه در رده‌های پایین جدول قرار داریم.

وی ادامه داد: با وجود همه این مسائل عموم مردم سیستان و بلوچستان پای انقلاب هستند و نمونه آن نیز میزان شرکت آن‌ها در انتخابات و رأی آن‌ها است‌.

آیت‌الله محامی گفت: ما باید از سوی حاکمیت ملتزم به حق باشیم و نگاه یکسان به همه اقوام و مذاهب داشته باشیم، از طرف دیگر اگر کسی بخواهد زیاده‌خواهی و موج‌سواری کند و به خاطر انتخابات باج بدهد، خلاف عدل است.

وی اضافه کرد: در سیستان و بلوچستان مردم همراه هستند و دلیل این همراهی تفاوت روشن استان با قبل از انقلاب اسلامی است، مردم از برکات انقلاب اسلامی آگاه هستند، اما محرومیت تاریخی دارند و کم‌کاری‌هایی که صورت گرفته است، حتی طبق مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان نیز پیگیری و اجرا نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سایر استان‌ها هم در طول این سال‌ها پیشرفت داشته‌اند.

کد خبر 696631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.