وضعیت قرمز آلایندگی در ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد

مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه تصفیه‌خانه‌های استان دارای وضعیت آلاینده هستند و پنج تصفیه‌خانه به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسلام جاودان‌خرد امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه تصفیه‌خانه‌های شهری و شهرک صنعتی استان وضعیت آلاینده‌ای دارند.

وی افزود: پس از پایش مستمر و دوره‌ای صنایع استان توسط کارشناسان محیط‌زیست، تصفیه‌خانه‌های یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و سی‌سخت به دلیل رعایت نکردن موارد زیست‌محیطی، آلاینده تشخیص داده شده‌اند که پس از صدور اخطاریه‌های مهلت‌دار زیست‌محیطی و بی‌توجهی به اخطاریه‌ها به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای تصفیه‌خانه دهدشت حکم محکومیت قطعی صادر شده، ضمن آن که در اقدامی عجیب برای تصفیه‌خانه سی‌سخت منع تعقیب صادر شده است و دو شهرستان دیگر در مرحله رسیدگی قرار دارند.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه سی‌سخت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، دو مرتبه به مراجع قضائی معرفی شد و محیط زیست ضمن تأیید آلاینده بودن پساب آن، خواهان محکومیت و الزام به رفع آلایندگی شد، اما متأسفانه توسط مراجع قضائی حکم به منع تعقیب آن صادر شده است.

وی گفت: مطابق با قانون باز هم محیط زیست پایش‌های خود را از تصفیه‌خانه شهر سی‌سخت ادامه داده است و در مهرماه ۱۴۰۲ پس از صدور دو اخطاریه زیست‌محیطی، مجدد آن را به مراجع قضائی معرفی کرده است.

کد خبر 696629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.