کاهش طلب عزیزبک از استقلال به ۳۵۰ هزار دلار / سود آبی‌ها از قرارداد آمانوف با نسف

میزان طلب عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی سابق استقلال از آبی‌ها، به‌جای ۵۱۲ هزار دلار، به ۳۵۰ هزار دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی سابق تیم فوتبال استقلال تهران چند ماه پیش از این تیم به فیفا شکایت کرد. فدراسیون جهانی فوتبال شهریورماه گذشته رأی این پرونده را اعلام و به باشگاه استقلال ابلاغ کرد که بر اساس آن در این رأی، باشگاه استقلال به پرداخت ۵۱۲ هزار دلار بابت قرارداد آمانوف محکوم شده است.

آمانوف ۱۱۲ هزار دلار برای فصلی که در استقلال بازی می‌کرد به‌همراه ۴۰۰ هزار دلار از قرارداد امسال خود را طلب کرده است. این بازیکن ازبکستانی که این روزها در میانه زمین باشگاهش در ازبکستان یعنی نسف‌قارشی در رقابت‌های آسیایی می‌درخشد و ابتدای فصل جاری در لیگ ازبکستان با قراردادی به مبلغ ۱۶۰ هزار دلار راهی تیم ازبک شده است.

در واقع این اتفاق به میزان همین رقم یعنی ۱۶۰ هزار دلار به سود استقلالی‌ها بوده است؛ چراکه این رقم از مطالبات ۵۱۲ هزار دلاری استقلال به این بازیکن ازبکستانی به‌عنوان مابه‌التفاوت کسر شده است و چیزی در حدود ۳۵۰ هزار دلار به این بازیکن تعلق خواهد گرفت. آمانوف درح الی با رقم قرارداد ۱۶۰ هزار دلاری به نسف قارشی پیوسته است که در نیم‌فصل بیست‌ودوم طبق قراردادی ۳۰۰ هزار دلاری برای هر فصل به مدت دوونیم فصل به استقلال پیوسته بود.

آمانوف ۱۱۲ هزار دلار برای فصلی که در استقلال بازی می‌کرد و ۴۰۰ هزار دلار از قرارداد امسال خود، یعنی در مجموع ۵۱۲ هزار دلار از استقلال طلب کرده است. حال با توجه به قرارداد ۱۶۰ هزار دلاری امسال او با تیم نسف‌قارشی طلب او از باشگاه استقلال حدود ۳۵۰ هزار دلار خواهد شد.

عزیزبک آمانوف به‌محض ترک استقلال تهران، دوران درخشان خود را در رقابت‌های لیگ برتر ازبکستان و لیگ قهرمانان آسیا از سر گرفت. وی طی ۷ ماه حضور در نسف‌قارشی، ۷ گل و ۶ پاس گل در کارنامه‌اش ثبت کرده و اوج درخشش خود را با دو گل به السد در لیگ‌ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشته است.

کد خبر 696616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.