توسعه دیپلماسی علمی نفوذ سیاسی و فرهنگی را افزایش می‌دهد

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امروزه دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند و این فرصتی برای تقویت هرچه بیشتر دیپلماسی علمی ایران در جهان است، گفت: به واسطه قدرت علم است که پذیرش کلام ایران اسلامی در جهان افزایش پیدا می‌کند.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ توانمندی‌های علمی قابلیت جذب نخبه‌های جهان را دارا است و این از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به آن اشاره داشته‌اند و تاکید کرده‌اند که ایران اسلامی باید در آینده نه‌چندان دور از قطب‌های علمی جهان شود و به امید خدا به‌زودی شاهد سکان‌داری ایران در زمینه‌های علمی خواهیم بود.

وی با اشاره به رویدادهای علمی که میزبانی ایران اسلامی برگزار شده است، افزود: برنامه‌های علمی بین‌المللی نقش مؤثری در پیشرفت علم و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی دارد و به همین دلیل مسئولان باید نسبت به برگزاری هر چه بهتر آن اهتمام ورزند.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز استقبال گسترده‌ای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی داشته و رویکرد نوینی را در این جهت پیش گرفته است که سند تعالی دانشگاه نشان‌دهنده فعالیت‌های مؤثر مسئولان این نهاد در این زمینه است.

توسعه دیپلماسی علمی نفوذ سیاسی و فرهنگی را افزایش می‌دهد

وی با توجه به ارزش‌گذاری جمهوری اسلامی برای ایجاد تمدن اسلامی تصریح کرد: از مصادیق دیپلماسی علمی به‌کارگیری قدرت نرم است و به واسطه دیپلماسی علمی و رفت و آمد دانشمندان قدرت علمی کشور افزایش پیدا می‌کند و مراکز علمی ایران اسلامی بهتر از پیش به سایر نهادهای علمی جهانی معرفی می‌شود. میزبانی ایران از رویدادهای علمی باعث می‌شود در نگاه‌های جهانی مقبولیت بیشتری کسب کنیم و که در ادامه ضرورت ایجاد تمدن اسلامی و شعارهای جمهوری اسلامی را نمایان‌تر می‌کند.

جعفری با بیان اینکه امروزه دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند و این فرصتی برای تقویت هرچه بیشتر دیپلماسی علمی ایران در جهان است گفت: به واسطه قدرت علم است که پذیرش کلام ایران اسلامی در جهان افزایش پیدا می‌کند و در ادامه نفوذ سیاسی و فرهنگی ایران با گسترش توسعه دیپلماسی علمی ارتقا پیدا می‌کند. دانشگاه‌ها باید با استفاده حداکثری از این فرصت‌ها، در تلاش برای رسیدن ایران به جایگاه رفیع علمی در سطح بین‌المللی باشند.

کد خبر 696568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.