مشکلات فرودگاه سقز سریع‌تر رفع شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع مشکلات و انجام اقدامات باقی‌مانده فرودگاه سقز و آماده کردن آن برای بهره‌برداری تا سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کردستان، محسن منصوریامروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در بازدید از فرودگاه در حال ساخت سقز اظهار کرد: همه باید با کار شبانه‌روزی، مشکلات بر سر راه بهره‌برداری از فرودگاه سقز را مرتفع کنند تا پروژه آماده بهره‌برداری شود.

کیومرث حبیبی، معاون عمرانی استاندار کردستان نیز در این بازدید اظهار کرد: فرودگاه سقز در دهه ۷۰ ایجاد و سال ۱۳۸۴ مطالعات و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و بیشتر از منابع داخلی برای اجرای آن استفاده شد.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۰ به صورت ناقص و بدون برج مراقبت و سالن افتتاح شد و به‌طور کلی همان سال حدود ۶۳ درصد پیشرفت داشت.

معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها به این طرح تزریق شد و مجدد آغاز به کار کرد، در طول هفت ماه اخیر اقداماتی مانند تجهیز برج مراقبت با تمام تجهیزات ایمنی و پروازی، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز و محوطه، تجهیز سالن ترمینال، بخشی از محوطه‌سازی، تکمیل ساختمان پلیس، تکمیل نگهبانی، انتقال سوله اصلی به منطقه و تأمین خودروی آتش‌نشانی انجام شد.

وی اضافه کرد: فرودگاه سقز در آستانه بهره‌برداری است و حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و خطوط پروازی توسط کارشناسان تکمیل شده است و یک سری مسائل ایمنی پرواز وجود دارد که باید حل و فصل شود.

بازدید از سد چراغ ویس سقز

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در بدو سفر به استان کردستان از سد چراغ ویس سقز بازدید کرد.

سد چراغ‌ویس برای تأمین مصارف آب شرب سقز احداث شده است و ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با افتتاح این سد، آب شرب شهروندان سقزی به میزان ۲۴ میلیون متر مکعب در سال تأمین می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، به منظور بازدید از چندین طرح عمرانی و پیگیری مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور به استان کردستان سفر کرده است.

بازدید از فرودگاه سقز، کلان پروژه راه‌آهن سنندج-همدان، سد چراغ ویس سقز، گذرگاه سیف، تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی مریوان، طرح گردشگری صلوات‌آباد و حضور در جلسه بررسی مصوبات از جمله برنامه‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در این سفر است.

کد خبر 696567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.