احتمال توسعه فردیس در بخش شمال‌شرقی / انتزاع همچنان بلاتکلیف است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس گفت: تعیین تکلیف موضوع انتزاع فردیس همچنان در حال پیگیری است. برای تامین حریم، سرانه‌ها و افزایش مسیر دسترسی شهرستانی، توسعه حدود مرزی فردیس در بخش شمال‌شرقی پیگیری می‌شود.

محمد فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرک رستمی در مصوبه انتزاع شهرستان فردیس در محدوده مشکین‌دشت بوده و در انتخابات قبلی نیز جزو حوزه مشکین‌دشت محسوب می‌شده است، در انتخابات آینده نیز همچون انتخابات قبلی جزو حوزه مشکین‌دشت است.

وی با اشاره به بررسی‌های کارشناسی انجام شده در خصوص انتزاع فردیس از شهرهای مجاور و تعیین حدود مرزی شهرستان پس از تاکید استاندار البرز افزود: مسئله انتزاع ابعاد مختلفی دارد که هم حوزه ادارات و هم شهرداری‌ها را درگیر می‌کند و تبعات مختلفی برای هر مجموعه دارد. در حال رایزنی هستیم تا آنچه برای شهرستان و شهروندان مطلوب است، محقق شود.

معاون فرماندار فردیس با بیان اینکه از ابتدا در مورد شهرستان شدن فردیس کارشناسی دقیقی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: اتوبان تهران-کرج می‌تواند عارضه خوبی برای انتزاع و تعیین حدود مرزی فردیس با کرج باشد، اما تبعات اجتماعی و اقتصادی، اجرای کار را دشوار کرده است.

فیضی اضافه کرد: این تبعات به دلیل وجود بازارچه مشاغل مزاحم در شیخ‌آباد و هزینه‌ای است که توسط شهرداری کرج پرداخت می‌شود، در صورت قرار گرفتن اتوبان به عنوان مرز میان فردیس و کرج، شهرداری کرج متضرر می‌شود.

وی با اشاره به کمبود سرانه‌ها و نبود حریم در شهرستان فردیس، تصریح کرد: در حال رایزنی برای توسعه شهرستان در بخش شمال‌شرقی فردیس هستیم، با توجه به اینکه محدوده شمال شرقی امکان ایجاد دسترسی ترافیکی به اتوبان، جاده مخصوص و تخلیه بار ترافیکی شهرستان و ایجاد سرانه‌ها از جمله سرانه‌های تفریحی و گردشگری و ایجاد حریم را برای شهرستان میسر می‌کند، برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

معاون فرماندار فردیس ادامه داد: در صورتی که محدوده شهرستان در حوزه شمال‌شرقی توسعه پیدا کند، علاوه بر بارگذاری سرانه‌ها می‌توانیم از طریق کنارگذر شرقی و مسیرهایی که برای دسترسی به اتوبان و جاده مخصوص ایجاد خواهد شد، بار ترافیکی جاده ملارد را تخلیه کنیم تا شهروندان دچار گره ترافیکی پل فردیس نشوند.

به گزارش ایمنا، طی نشستی در فرمانداری فردیس با حضور استاندار البرز و مدیران مربوطه موضوع انتزاع به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل فردیس در سه حوزه تعیین حدود مرزی دو شهرستان فردیس و کرج، تعیین تکلیف حدود مرزی شهرهای فردیس و مشکین‌دشت و تعیین تکلیف انتزاع میان دو شهرداری کرج و فردیس، مردادماه ۱۴۰۱، بررسی شد.

با تاکید استاندار البرز، قرار بود بررسی کارشناسی صورت بگیرد و در نهایت استانداری البرز با در نظر گرفتن جمیع جهات در خصوص انتزاع اعلام نظر کند، اما مسئله انتزاع در همه حوزه‌ها همچنان بلاتکلیف است.

کد خبر 696566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.