۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
وتوی قطعنامه توقف جنگ در غزه

در جلسه شورای امنیت سازمان ملل با کارشکنی نمایندگان سه کشور آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه، قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس و توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به تصویب نرسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، در جلسه دوشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل، سه عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در مخالفت با قطعنامه روسیه برای الزام رژیم موقت صهیونیستی به توقف حملات به نوار غزه، به قطعنامه پیشنهادی روسیه رأی منفی دادند.

بر پایه این گزارش، واسیلی بنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت نیز در واکنش به کارشکنی غربی‌ها گفت: «ما متاسفیم که شورا همچنان گروگان خودخواهی هیئت‌های غربی گرفتار مانده است.»

به گزارش اسپوتنیک، قطعنامه پیشنهادی روسیه با ۴ رأی مخالف، ۶ رأی ممتنع و ۵ رأی موافق به تصویب نرسید و نتوانست حداقل ۹ رأی بدون وتو را کسب کند.

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت پس از رأی نیاوردن قطعنامه پیشنهادی مسکو برای آتش‌بس فوری گفت که جهان منتظر است تا شورای امنیت اقدامات بیشتری برای توقف قتل عام و خون‌ریزی انجام دهد، اما چنین پیام واحدی توسط دولت‌های غربی «مسدود» شد.

نماینده آمریکا در این نشست با ادعای اینکه قطعنامه روسیه هیچ اشاره‌ای به عملیات حماس نداشت، مدعی شد: «حماس عامل بحران انسانی کنونی در غزه است.»

نماینده انگلیس در سازمان ملل در توجیه مخالفت با توقف کشتار فلسطینی‌ها در نوار غزه ادعا کرد: «ما نمی‌توانیم از قطعنامه‌ای حمایت کنیم که اقدامات تروریستی حماس را محکوم نکند.»

کد خبر 696558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.