بررسی وضعیت ایران با قلعه‌نویی مقابل قطر کی‌روش همراه ترکیب احتمالی + ساعت پخش زنده بازی

تیم ملی فوتبال ایران در فینال تورنمنت اردن، امشب به‌مصاف قطر می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال تورنمنت چهارجانبه و دوستانه اردن بین تیم ملی فوتبال کشورمان و قطر، امشب از ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود. احمد یعقوب عربستانی به همراه عمرو عجاج و قیس خمیس به عنوان کمک‌داور و اسرا مبیدین به عنوان داور چهارم، دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر را قضاوت خواهند کرد. ملی‌پوشان با لباس سفید برابر شاگردان کی‌روش قرار می‌گیرند که با لباس‌های عنابی پا به زمین مسابقه خواهند گذاشت.

تیم ملی ایران در بازی اول مقابل تیم اردن میزبان با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. گل‌های این دیدار را سردار آزمون، مهدی طارمی و مهرداد محمدی به ثمر رساندند در طرف مقابل بازی قطر پس از تساوی بدون گل در وقت‌های عادی مقابل عراق، به ضربات پنالتی کشیده شد که در نهایت شاگردان کی‌روش با برتری در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی به مصاف اردن رفت که شاهد اشتباهات مرگباری در تیم بودیم و بازیکنان اشتباهات فردی بسیار زیادی مرتکب می‌شدند. خط دفاع تیم ملی کشورمان در بازی مقابل اردن متزلزل بود، به‌خصوص در جناح چپ و مدافعان میانی که بارها از سوی بازیکنان نه‌چندان حرفه‌ای اردن تهدید شد؛ ضعف تیم ملی در دفاع در نیمه دوم که تیم زیر فشار حملات حریف قرار گرفت بیش از پیش آشکار شد. به‌طور قطع اگر تیمی قوی‌تر از اردن مقابل شاگردان قلعه‌نویی بود، گل‌های بیشتری از خط دروازه ما عبور می‌کرد. در تیم ایران انتقال توپ از خط دفاعی به خط حمله به خوبی صورت نمی‌گرفت و شکاف عمیقی میان خط دفاع و خط میانی تیم وجود داشت و تیم اردن به‌راحتی توپ را از کناره‌های زمین ایران عبور می‌داد. در یک کلام با وجود پیروزی، نبود هماهنگی و یکپارچگی در تیم آشکار بود.

قطر در بازی برابر عراق با درخشش دروازه‌بان خود در دفع چند حمله خطرناک حریف باعث شد تا بازی به پنالتی کشیده شود و در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۵، برتری نصیب شاگردان کارلوس کی‌روش شود. عراق در این بازی تا حدودی بهتر از قطر بود، اما در نهایت شاگردان کی‌روش فینالیست شدند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در رده بیست‌ویکم فیفا قرار دارد، اما تیم قطری با وجود میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲، در رده شصت‌ویکم جهان قرار گرفته و تاکنون نتوانسته است رتبه‌ای بهتر از جایگاه ۴۳ کسب کند.

دو تیم ایران و قطر تاکنون در ۲۳ مسابقه رسمی و دوستانه در برابر هم قرار صف‌آرایی کرده‌اند که ۱۵ پیروزی برای ایران و ۳ پیروزی برای تیم قطر بوده است. در ۲۳ بازی این دو تیم در مجموع ۵۳ مرتبه توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده است که ۳۷ گل آن سهم ایران و ۱۶ گل سهم قطری‌ها بوده است و علی دایی، اسطوره بزرگ فوتبال با ۴ گل زده بهترین گلزن تقابل‌های دو تیم ایران و قطر به‌شمار می‌آید.

ایران آخرین مرتبه با هدایت کی‌روش مقابل قطر با هدایت فیلیکس سانچز در دیداری دوستانه برای آمادگی پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در کشور قطر به مصاف یکدیگر رفتند که تیم ایران با نتیجه دو بر یک به برتری رسید.

کارلوس کی‌روش در ۸ سال سرمربیگری تیم ایران در بیش از ۱۰۰ مسابقه روی نیمکت تیم ملی نشسته است. کی‌روش پس از جدایی‌اش در پایان جام جهانی، برای اولین بار با تیم قطر مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت. کی‌روش با تیم ملی ایران احساس رفاقت و نزدیکی دارد و می‌شود گفت دلباخته تیم است و حتی در روز اول مسابقات به رختکن تیم ملی کشورمان رفت، همچنین با امیر قلعه‌نویی، سرمربی و مهدی محمدنبی، مدیر تیم هم دیدار کرد. برخی کارشناسان معتقدند که کی‌روش معمار تیم ملی ایران بوده است و به‌خوبی به نقاط ضعف و قوت این تیم آگاهی دارد.

تقابل امیر قلعه نویی به عنوان سکان‌دار تیم ملی ایران مقابل کی‌روش به همراه قطر در کنار حساسیت‌های فوتبالی نشان‌دهنده تقابل مربی ایران و خارجی است و با توجه به شناختی که کی‌روش از تیم ملی دارد در برابر شناخت قلعه‌نویی از تیم، دیداری حیثیتی را رقم خواهد زد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که در هشت مسابقه متوالی هیچ شکستی نداشتند و یک تساوی مقابل روسیه و هفت پیروزی پیاپی به دست آورده‌اند. تیم ملی با پیروزی در فینال مسابقات چهار جانبه به دومین عنوان قهرمانی از زمان حضور قلعه‌نویی می‌رسد، پیش از این تیم ملی با هدایت ژنرال فوتبال ایران قهرمان کافا شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای بازی با قطر

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ساعت پخش زنده بازی تیم ملی فوتبال ایران و قطر

فینال تورنمنت اردن (ایران - قطر) پخش زنده، ساعت ۲۱:۳۰ از سایت آپارات اسپرت

کد خبر 696531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.