عجیب‌ترین قوانین طنز، اما واقعی شهرهای جهان

از غیرقانونی بودن نگهداری ماهی قزل‌آلا تا ممنوعیت مردن در محدوده شهر، شهرهای جهان سرشار از قوانین عجیب‌وغریب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دنیا به‌طور قطع مکان پیچیده‌ای است که طیف وسیعی از نظرات گوناگون را در مورد لباس، غذا، موسیقی و هر موضوع ممکن دیگر را در خود جای داده است. به‌نظر می‌رسد قانون‌گذاری نیز از این قاعده مستثنی نیست و زمینه‌های فرهنگی منحصربه‌فرد در سراسر کره زمین اغلب به تنوع قابل توجهی در قوانین منجر می‌شود. بعضی از این قوانین به‌حدی دور از ذهن به‌نظر می‌رسند که نمی‌توان آن‌ها را باور کرد. در ادامه با تعدادی از عجیب‌ترین قوانین از سراسر جهان، علل تصویب و پیامدهای آن‌ها آشنا می‌شویم.

غیرقانونی بودن عبور جوجه‌ها از جاده

این قانون ایالت جورجیای آمریکا از دارندگان مرغ و خروس‌ها می‌خواهد که حیوانات خود را همیشه تحت کنترل داشته باشند تا ایمنی آن‌ها تضمین شود. طبق این قانون مرغ غذای لذیذی است که باید مشمول قوانین خاص حمل‌ونقل شود. در بخش دوم قانون آمده است که تردد جوجه‌ها، اردک‌ها، غازها یا هر مرغ اهلی دیگری در کوچه و خیابان‌ها یا املاک خصوصی اشخاصی به جز صاحبان آن‌ها بدون رضایت صاحب ملک غیرقانونی قانونی است.

عجیب‌ترین قوانین شهرهای جهان

غیرقانونی بودن تعویض لامپ

تا پیش از سال ۱۹۹۸، طبق قانون ایالت ویکتوریای استرالیا تعویض لامپ بدون داشتن مجوز معتبر به‌عنوان یک برق‌کار خلاف قانون و با جریمه‌ای ۱۰ دلاری همراه بود. این ممنوعیت در قانون ایمنی برق ۱۹۹۸ مورد تجدیدنظر قرار گرفت و به این شکل درآمد که هرچند قانون ایمنی برق انجام فعالیت‌های برقی خود را در صورت نداشتن مجوز غیرقانونی می‌داند، تعویض لامپ و جدا کردن دوشاخه از پریز به‌طور خاص از این الزام مستثنی شده است.

اجباری بودن لبخند زدن همیشگی

الزامی قانونی در میلان ایتالیا وجود دارد که طبق آن باید همیشه لبخند به لب داشت. استثنائات این قانون شامل کسانی می‌شود که در مراسم تشییع جنازه حضور دارند، بیمارستان‌ها کار می‌کنند یا کسانی که بر بالین یکی از اعضای بیمار خانواده خود حاضر هستند. برای هر کس دیگری هیچ بهانه‌ای برای عبوس بودن وجود ندارد و اخم برابر با جریمه شدن است.

غیرقانونی بودن برنامه‌های هنرمندان غیرکانادایی

کانادایی‌ها افرادی میهن‌پرست هستند، به همین دلیل طبق قانون ایستگاه‌های رادیویی کانادا موظف هستند با تأکید ویژه بر روزهای هفته در ساعات کاری، در ۳۵ درصد مواقع برنامه‌های هنرمندان کانادایی را پخش کنند. این درصد برای شبکه‌های محبوب و پربیننده حتی بیشتر است و باید بیش از نیمی از زمان برنامه‌های آن‌ها به پخش موسیقی‌های محبوب از هنرمندان کانادایی اختصاص داشته باشد.

غیرقانونی بودن ممانعت از استفاده غریبه‌ها از سرویس بهداشتی منزل

در اسکاتلند اگر شخصی خواست از سرویس بهداشتی منزل فردی استفاده کند، طبق قانون صاحب‌خانه نمی‌تواند درخواست او را رد کند. این قانون از یک رسم قدیمی و رایج اسکاتلندی در زمینه مهمان‌نوازی و اقدامات جوانمردانه ناشی شده است و هرچند هرگز در پارلمان تأیید نشد، یک عرف جدی به‌شمار می‌رود.

غیرقانونی بودن فراموش کردن روز تولد همسر

در ساموآی آمریکا، فراموش کردن روز تولد همسر توسط مردان متأهل غیرقانونی و با محکومیت همراه است‌. البته طبق این قانون برای بار اول به فرد اخطار داده می‌شود که با فاصله زمانی بسیار کم اهمال‌کاری خود را جبران کند.

عجیب‌ترین قوانین شهرهای جهان

غیرقانونی بودن مردن در محدوده شهر

در سارپورنکس فرانسه مردن در محدوده شهر غیرقانونی و داشتن قبر در یک قبرستان محلی از منطقه‌ای دیگر قبل از مرگ یک الزام قانونی است. زیر پا گذاشتن این قانون با مجازاتی شدید همراه است، اما اینکه مقامات سارپورنکس چه نوع مجازاتی برای مرده تعیین می‌کنند چندان مشخص نیست. شهردار این قانون را به‌دلیل نبودن فضا برای اختصاص به یک گورستان در شهر ۲۶۰ نفری خود تصویب و بابت هرگونه ناراحتی به وجود آمده به‌دنبال آن عذرخواهی کرده است.

غیرقانونی بودن نگهداری ماهی قزل‌آلا

بخش ۳۲ قانون سالمون ۱۹۸۶ در انگلستان و ولز تصریح می‌کند که نگهداری ماهی قزل‌آلا در شرایط مشکوک، یعنی شرایطی که به‌نظر می‌رسد ماهی به‌طور غیرقانونی صید شده است، جرم به‌شمار می‌رود و حداکثر مجازات تعیین‌شده برای آن دو سال حبس است. هدف اصلی این قانون به‌روزرسانی قانون ماهیگیری سالمون ۱۸۶۸ در دوره ویکتوریا بود.

عجیب‌ترین قوانین شهرهای جهان

کد خبر 696506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.