بسترهای لازم برای قهرمان‌پروری فراهم شده است/ پهلوانان کوچک یک طرح کم‌نظیر است

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: پروسه قهرمانی ۸ تا ۱۰ سال است و به همین دلیل استعدادیابی و استعدادپروری نقش موثری در قهرمانی دارد؛ تلاش کرده‌ایم بسترهای لازم را برای بازیکنان فراهم کنیم تا بدون دغدغه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری هیئت کشتی امشب _دوشنبه، بیست‌وچهارم مهرماه_ تحت عنوان جشنواره پهلوانان کوچک در خانه کشتی تجدد با حضور مصطفی میرزایی رئیس هیئت کشتی، منوچهر مهروی‌پور و اکبر پاکزاد اعضای هیئت رئیسه و علیرضا خاکسار معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی رفاهی تفریحی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

ارتقای کمیت، کیفیت را به همراه خواهد داشت

در ابتدا مصطفی میرزایی رئیس هیئت کشتی در خصوص عملکرد این هیئت اظهار کرد: هیئت کشتی استان در چهار سال اخیر در بحث عمرانی دو سال به عنوان هیئت نمونه استان انتخاب و خانه‌های کشتی بسیاری ساخته یا ترمیم شد، چراکه اعتقاد داشتیم با ارتقای کمیت، کیفیت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امروزه بالغ بر ۱۲ هزار بیمه شده در کشتی وجود دارد و فعالیت بیشتر شهرستان‌ها افزایش پیدا کرده است، به امور فرهنگی نیز اهمیت داده‌ایم؛ هر گاه سخن از ایثار و فداکاری بوده جامعه کشتی در خط مقدم حضور داشته و هشت سال جنگ دفاع مقدس نمونه بارز آن است‌.

هادی عامل و امیرحسین زارع مهمانان ویژه ما هستند

رئیس هیئت کشتی با اشاره طرح پهلوانان کوچک اظهار کرد: مسابقات پهلوانان کوچک برای اولین بار با این وسعت در اصفهان برگزار خواهد شد و نزدیک به ۲۰۰۰ خردسال در رشته آزاد و فرنگی شرکت خواهند کرد؛ همچنین از میان همین بازیکنان دو گروه به رقابت‌های گرجستان و ارمنستان اعزام خواهند شد.

وی افزود: کشتی‌گیران خردسال رقابت‌های خود را از پنجشنبه آغاز خواهند کرد و برای نفرات اول تا سوم کارت هدیه نقدی در نظر گرفته می‌شود، همچنین اجرای برنامه‌های شاد را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم، هادی عامل گزارشگر مسابقات خواهد بود و امیرحسین زارع نیز برای تشویق بازیکنان در سالن حضور پیدا خواهد کرد.

تلاش ما ایجاد حس نو دوستی است

میرزایی ادامه داد: هدف ما استعدادیابی و استعداد پروری است تا کشتی‌گیرهای اصفهانی در عرصه‌های ملی خوش بدرخشند؛ شعار این جشنواره، کودکان برای کودکان است تا هم یادی از کودکان غزه کنیم و هم حس نو دوستی در نونهالان ایجاد شود.

رئیس هیئت کشتی پیرامون رشد و ارتقای کشتی استان خاطرنشان کرد: زمانی رتبه ۲۷ ایران بودیم، اما هم اکنون جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم و ۱۰ کشتی‌گیر ما به همراه مربیان خود به اردوی تیم‌ملی دعوت شده‌اند، برای مسابقات پهلوانان کوچک هشت تشک کشتی در ورزشگاه تختی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در نوع خود کم سابقه است.

امیدوارم نگاه تیم‌ها مقطعی نباشد

وی گفت: باشگاه‌های سپاهان، پادما یدک و ایزی پایپ در کشتی فعال هستند و همین موضوع سبب پیشرفت کشتی می‌شود، امیدواریم این باشگاه‌ها در آکادمی سرمایه گذاری کنند و نگاه مقطعی نداشته باشند.

رئیس هیئت کشتی با اشاره به استفاده از بازیکنان بومی ادامه داد: سیاست هیئت رئیسه این است که کشتی‌گیران بومی بازی کنند و امسال نیز رده‌های نوجوانان، جوانان و امید در مسابقات شرکت کردند و فولاد مبارکه سپاهان نیز قهرمان کشتی شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ جز ده تیم برتر کشور بودیم؛ در خصوص رتبه شهرستان‌ها باید بگویم جایگاه آن‌ها در بخش‌های آزاد و فرنگی متفاوت است، در رشته آزاد گلپایگان و کاشان در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

استعدادیابی و استعداد پروری قهرمان‌ساز است

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در تشریح ایجاد زیر ساخت‌ها برای کشتی افزود: بسیاری از سالن‌های استان فرسوده بودند و به کمک خیرین و مسئولان بسیاری از آن‌ها بازسازی شدند؛ شهرستان لنجان ۲۱ سال بدون خانه کشتی بود و به زودی یک خانه کشتی در آن افتتاح خواهد شد، امروزه بسیاری ازشهرستان‌های ما دارای سالن‌های مجهز هستند.

وی با اشاره به قهرمان پروری تصریح کرد: سن قهرمانی ۸ تا ۱۰ سال است و به همین دلیل استعدادیابی و استعداد پروری نقش مؤثری در قهرمانی دارد؛ تلاش کرده‌ایم بسترهای لازم را برای بازیکنان فراهم کنیم تا بدون دغدغه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را دنبال کنند؛ همچنین شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، برخی خیران و فدراسیون کشتی اسپانسرهای جشنواره پهلوانان کوچک خواهند بود.

از تمام ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد

در ادامه علیرضا خاکسار معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی رفاهی تفریحی ورزشی شهرداری استان اصفهان اظهار کرد: نگاه معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، تفریحی و ورزشی استان اصفهان در دوره جدید، ورزش ارزان قیمت، در دسترس و آسان است و در این راستا اولین گام این است که از تمام ظرفیت دستگاه‌ها استفاده کنیم؛ بیشترین ظرفیت را در نقاط مختلف آموزش‌وپرورش داشت و تفاهم نامه‌ای را با این سازمان به امضا رساندیم، به طور کلی در تابستان ۷۲ نقطه خدمات عصر ورزش را ارائه دادند.

وی افزود: گام دوم ما استفاده از حیاط ورزشی است و از طریق اطلاع‌رسانی و کمک می‌توان خدمت‌های بیشتری را به شهروندان ارائه داد؛ همچنین گام سوم ما استفاده از ظرفیت‌هایی است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنیم تا سرانه ورزشی استان افزایش پیدا کند.

ارزش‌های پهلوانی باید ترویج پیدا کند

خاکسار در تشریح طرح پهلوانان کوچک تصریح کرد: به ورزش پهلوانی و قهرمانی با دید توسعه نگاه می‌کنیم و زمانی که طرح پهلوانان کوچک مطرح شد وظیفه خود دانستیم حمایت همه جانبه‌ای را از آن داشته باشیم تا ارزش‌های پهلوانی ترویج پیدا کند، چراکه در آینده خردسالان تأثیرگذار خواهد بود و این طرح سبب می‌شود خانواده‌ها بدانند در سن کم می‌توانند کودکان خود را در این رشته ثبت‌نام کنند.

ورزش کشتی یک مأموریت الهی است

سردار اکبر پاکزاد عضو هیئت رئیسه هیئت کشتی نیز اظهار کرد: در نظر داریم برای کشتی کار بزرگی را انجام دهیم، چراکه این ورزش غریب افتاده و جای تأسف دارد که از اصفهان نمایندگان کمی در کشتی ملی حضور دارند؛ در صورتی که ۶۲ شهید کشتی‌گیر در استان اصفهان داریم.

وی افزود: هیئت کشتی در قصد دارد این ورزش را به عنوان مأموریت الهی در نظر بگیرد و در همین خصوص تلاش می‌کنیم یک جشنواره حماسی و پهلوانی همچون جشنواره کودک برگزار کنیم‌.

پاکزاد پیرامون برگزاری جشنواره پهلوانان کوچک تصریح کرد: این جشنواره نیازمند پشتیبانی بود و در همین راستا ابتدا با شورای شهر گفت‌وگو داشتیم و آن‌ها نیز به عنوان افرادی مذهبی و مکتبی از این طرح استقبال کردند، چراکه رخدادی شکوه‌مند است.

وی ادامه داد: هنگامی که برروی دوبنده نوجوان نام اهل‌بیت (ع) حک شده باشد، پدرومادر وی احساس غرور می‌کنند که همین موضوع معنویت فراوانی را به همراه دارد. ورزش کشتی مقدس است و در تمامی جدال‌ها کشتی‌گیران ذکر می‌گویند؛ هر ورزشکاری باید ارزش‌ها را رعایت کند و در کشتی این اتفاق رقم می‌خورد.

عضو هیئت رئیسه هیئت کشتی در رابطه با نتایج ورزش کشتی خاطر نشان کرد: در کشتی از نونهال تا بزرگسال شرکت می‌کنند و به همین دلیل صفات اخلاقی کشتی‌گیر رشد می‌کند؛ شهید سحری‌زاده و ابراهیم هادی نمونه‌های بارز پهلوان تختی هستند و اگر قدمی در راستای ارتقا کشتی در اصفهان برداشته شود آینده روشنی در انتظار ما خواهد بود.

باید سرانه ورزشی را ارتقا دهیم

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه هیئت کشتی در خصوص سرانه ورزشی استان اصفهان اظهار کرد: یاد و خاطره تمام شهدا را گرامی می‌داریم؛ سرانه ورزشی ایران از سرانه ورزشی جهان کمتر است و تمام دستگاه‌ها باید همت‌وتلاش خود را به کار بگیرند تا سرانه ورزشی ارتقا پیدا کند؛ باید چنین اتفاقی رقم بخورد تا مسیر مردم برای رسیدن به نشاط و ورزش، آسان شود.

وی افزود: تمام تلاش ما در دوره ششم این است که ارزانی و دسترسی سریع به ورزش را احیا کنیم، چراکه بسیاری از مشکلات جسمی و روحی با ورزش مرتفع خواهد شد و با تلاش و کوشش چنین امر مهمی امکان پذیر خواهد بود؛ در حال حاضر موردی که آن‌را با جدیت دنبال می‌کنیم ورزش تعلیم‌وتربیتی است و در برنامه‌های ۱۴۱۰ این مهم در اولویت‌های ما قرار دارد.

کودکان برای کودکان شعار جشنواره است

عضو هیئت رئیسه هیئت کشتی با اشاره به برگزاری جشنواره پهلوانان کوچک تصریح کرد: تاکنون تلاش کرده‌ایم تعاملات خود با هیئت‌های ورزشی را افزایش دهیم و نگاه ویژه‌ای به روزهای خاص داشته باشیم؛ در حال حاضر خانواده‌های بسیاری تلاش می‌کنند که آینده ورزشی کشور را بسازند؛ اگر هیئت‌ها در کنار دستگاه‌ها قرار بگیرند چهره‌های ویژه‌ای در اصفهان فرصت ظهور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: عنوان پهلوان‌های کوچک بسیار زیبا است و امیدواریم استعدادها را علاوه بر کشف، پرورش دهیم تا شاهد حضور قهرمان‌های ملی در عرصه کشتی باشیم، مطالب اخلاقی و تربیتی بیشترین اولویت را دارد و به یاد کودکان غزه نام این جشنواره کودکان برای کودکان خواهند بود.

مهروی‌پور با اشاره به اهمیت توجه به مناطق محروم تصریح کرد: یکی از رویکردهای ما در دوره ششم مسائل مهم اجتماعی است و همکاری با مجموعه‌های مردم نهاد یکی از اولویت‌های ما خواهد بود؛ نگاه ویژه‌تری نسبت به مسائل اجتماعی خواهیم داشت و به مناطق کم برخوردار نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد.

کد خبر 696498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.