تصویب گزارش عملکرد شش ماهه نخست شهرداری اراک

عملکرد شش ماهه شهرداری اراک برای تصویب به صحن رسمی شورا ارجاع و میزان درآمد و هزینه کرد شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و با ۸ رای موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صحن علنی شورای شهر اراک شامگاه دوشنبه بیست و چهارم مهرماه با ریاست داوود قربانی رئیس شورای شهر اراک برگزار شد و موضوع نامه پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه درباره ماده ۷۱ قانون شهرداری‌ها که به عملکرد شش ماهه، میزان درآمد و هزینه کرد شهرداری اختصاص دارد، به تصویب رسید؛ صورت جامعی از درآمد و هزینه‌ها به همراه آمار فعالیت‌های انجام شده، پس از تصویب به وزارت کشور ارسال و گزارش جزئیات آن در رسانه‌های منتشر می‌شود.

داوود قربانی رئیس شورای اسلامی شهر اراک با گرامی‌داشت روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید اظهار کرد: هرساله بیست و سوم مهرماه به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است و این روز بهانه‌ای ارزشمند برای توجه بیشتر به این قشر از جامعه است، نماد این روشندلان عزیز، عصای سفید است، عصای سفید ضامن جان و سلامت یک نابینا است.

وی با گرامیداشت روز ملی و هفته استاندارد و هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: اهمیت و جایگاه رفیع خانواده در تربیت فرزندان بر کسی پوشیده نیست و در این میان نمی‌توان نقش سازنده مدرسه در پرورش دانش‌آموزان برای آینده جامعه کم اهمیت دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با ارائه گزارشی از روند انتخاب شهردار و با قدردانی از اعضای شورا برای حمایت حداکثری در این زمینه گفت: اعضای شورای شهر اراک با وحدت حداکثری و انسجام خود شهردار اراک را انتخاب کردند که با پیگیری‌های این موضوع در وزارت کشور، رئیس امور شوراهای کشور، وحدت رویه و رأی قاطع اعضای شورای شهر در این زمینه را مورد ستایش قرار داد.

وی با بیان اینکه نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در وزارت کشور این است که در اسرع وقت حکم شهردار اراک صادر و وضعیت شهرداری اراک تعیین می‌شود.

در این جلسه، درخواست نامه شهرداری و پیشنهاد نامه کمیسیون عمران و شهرسازی به منظور اخذ مجوز برای ارائه یک نسخه از نقشه هوایی شهر اراک به اداره کل راه و شهرسازی استان برای بهره‌برداری در زمینه تهیه طرح تفصیلی شهر اراک با توجه به اهمیت موضوع و چکش کاری نهایی موضوع به کمیسیون مربوطه برای ارزیابی کارشناسی بیشتر ارجاع داده شد.

موضوع سوم صحنه علنی شورای شهر اراک هم به نامه درخواستی شهرداری و پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در مورد درخواست مجوز افزایش قیمت‌بهای خدمات عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب اختصاص یافت که با ۷ رأی موافق تصویب شد.

بر اساس این مصوبه، پذیرش هر قلاده سگ ماده جمع‌ آوری شده از روستاها و سایر اماکن به بهای خدمات از مبلغ ۶۰۴ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان و سگ‌های نر جمع‌آوری شده از روستاها و سایر اماکن خدمات قابل ارائه از ۵۴۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

موضوع دیگر صحن هم به نامه درخواست شهرداری به منظور درخواست مجوز مساعدت به مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مهد رهروان ولایت به میزان مبلغ ۳۰ میلیون تومان از محل ردیف بودجه مصوب اختصاص پیدا کرد که با ۷ رأی موافق تصویب شد.

بررسی نامه درخواست شهرداری برای درخواست مجوز مساعدت به موکب حضرت رقیه به میزان ۱۵ میلیون تومان از محل ردیف بودجه مصوب هم با ۸ رأی موافق تصویب شد.

همچنین درخواست لایحه شهرداری به منظور موافقت برای انجام دیوارکشی ضلع غربی بیمارستان امام خمینی (ره) واقع در دره نور الشهدا با توجه به جزئیات درخواستی در لایحه پیشنهادی شهرداری با ۸ رأی موافق به تصویب رسید.

موافقت با واگذاری اجرای طرح ملی شبکه فیبر نوری در شهرستان اراک به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به منظور بررسی بیشتر و چکش کاری نهایی به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

کد خبر 696497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.