جمع‌آوری ۱۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر خرم‌آباد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم‌آباد گفت: از ابتدای شهریورماه تاکنون، حدود ۱۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح خیابان‌های شهر خرم‌آباد زنده‌گیری و به مرکز نگهداری وفاداران که از سال ۹۵ احداث شده است، تحویل داده شدند.

رضا ماجدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب همواره یکی از چالش‌هایی است که شهرداری‌ها با آن مواجه هستند، چراکه برخی حامیان محیط زیست با کشتن این حیوانات مخالف هستند.

وی افزود: این حیوانات باید زنده‌گیری و به مکان‌هایی برای نگهداری انتقال داده شوند، غافل از اینکه نگهداری آن‌ها هزینه‌هایی برای شهرداری‌ها در پی دارد و نمی‌توانیم تا ابد این سگ‌ها را نگهداری کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: هرچند جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب دشوار است، اما روزانه این حیوانات در سطح شهر زنده‌گیری و به مرکز وفاداران برای غذارسانی تحویل می‌شوند.

ماجدی تصریح کرد: انتقال این حیوانات به نقاهتگاه و عقیم‌سازی آن‌ها می‌تواند راه خوبی برای کنترل جمعیت این حیوانات بدون صاحب باشد، اما واقعیت این است که این حیوانات را نمی‌توانیم برای همیشه نگهداری کنیم؛ بنابراین لازم است دو دامپزشک در مرکز وفاداران مستقر شوند تا هربار این حیوانات زنده‌گیری می‌شوند، آن‌ها را غربالگری کنند و در صورت لزوم مرگ با ترحم انجام شود.

وی تاکید کرد: قرار بود دستگاه‌های دیگر از جمله بهداشت و سازمان دامپزشکی نیز در بحث واکسن، غربال‌گری و عقیم‌سازی به شهرداری کمک کنند که تاکنون به صورت موردی انجام شده است، اما با توجه به اینکه در نظر داریم یک اکیپ به این منظور اضافه کنیم، استقرار دامپزشکی در محل ضرورت دارد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم‌آباد گفت: به شهروندان توصیه می‌شود به این حیوانات نزدیک نشوند، چراکه قابل اطمینان نیستند و ممکن است به بیماری‌هایی همچون سالک و هاری مبتلا باشند.

ماجدی اضافه کرد: خواهش ما این است که شهروندان به این حیوانات غذا ندهند، چراکه سگ با غذا خوردن به حضور در محلات شهر عادت می‌کند، شهروندان باید بدانند که این یک ترحم نیست و اگر می‌خواهند در بحث غذارسانی به این حیوانات کمک کنند آن را به پناهگاه وفاداران تحویل دهند.

کد خبر 696480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.