امکانات آرامستان امامزاده جعفر (ع) هشتگرد توسعه می‌یابد

شهردار هشتگرد گفت: با پیش‌بینی صورت گرفته در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری و طی تشریفات قانونی، عملیات احداث سردخانه آرامستان امامزاده جعفر (ع) با نظارت حوزه معاونت خدمات شهری در حال انجام است.

پیام رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به سوالی که در پی مطالبه مردمی در خصوص کمبود تجهیزات و امکانات آرامستان امامزاده جعفر «ع» هشتگرد، مطرح شد، اظهار کرد: ارائه خدمات به شهروندان و انجام وظایف مدیریت شهری در راستای اهمیت به مطالبات مردمی از ضروریات اجرایی در شهرداری است.

وی گفت: رسیدگی به امور اموات شامل تغسیل و تدفین یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها بوده و متأسفانه به علت عدم وجود امکانات در بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف، اموات شهرها و شهرستان‌های مجاور به تنها آرامستان این شهر هدایت می‌گردند که بخشی از آنها پس از تغسیل در این آرامستان تدفین و بخشی دیگر با استفاده از آمبولانس به قبرستان‌های مورد تقاضای صاحبین اموات منتقل می‌شوند لذا شهردباری تمام تلاش خود را برای اداره ارائه خدمات مطلوب به کار خواهد گرفت.

شهردار هشتگرد تصریح کرد: انجام تعمیرات لازم از قبیل کف‌سازی، تعبیه کفشوی، قفسه‌سازی با ورق گالوانیزه مقاوم به رطوبت، تأسیسات برقی، ساخت سردخانه با متریال مناسب و رعایت اصول عایق‌بندی، تهیه کمپرسور، چگالنده و سایر تجهیزات سیستم سرمایشی از جمله اقدامات پیش بینی شده در انجام این طرح است.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تا طرح احداث در آرامستان امامزاده جعفر (ع) با اعتباری حدود شش میلیارد ریال به زودی تکمیل و آماده ارائه خدمات شود.

رئیسی ادامه داد: قبل از اجرای این طرح نگهداری اموات در دستگاه یخچال ۱۲ کشویی انجام می‌گرفته که جوابگوی مراجعین نبوده و امیدواریم با احداث سردخانه این ظرفیت به ۲۴ نفر در صورت ضرورت به ۵۰ نفر افزایش یابد که همزمان سیستم یخچال سابق نیز استفاده خواهد شد.

وی گفت: تلاش شده تا امکانات و تجهیزات مورد نیاز تماماً از توان شرکت‌های داخلی تهیه شده و با تکمیل این طرح شهرداری هشتگرد از معدود شهرداری‌های مجهز به سیستم سردخانه خواهد بود.

کد خبر 696456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.