افزایش میزان تفویض اختیار مالی شهردار قم

اختیار معاون مالی اقتصاد شهرداری در انجام معاملات تا دو برابر حدنصاب معاملات متوسط با تصویب شورای اسلامی شهر قم افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید اخوان، امروز_ دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن شهید باکری ساختمان شورا برگزار شد اظهار کرد: درخواست شهرداری قم تفویض اختیار سه برابر معاملات متوسط به معاون اقتصادی بود.

وی افزود: این لایحه با هدف بهبود اجرای برنامه‌های مدیریت شهری و ارتقای بهره‌وری در مدیریت مالی شهرداری قم تنظیم شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: مطابق تبصره ذیل ماده ۵۴ قانون شهرداری، شهرداری می‌تواند با تصویب انجمن شهر بخشی از اختیارات خود را تفویض کند.

وی با اشاره به اینکه درخواست شهرداری قم تفویض اختیار تا سه برابر نصاب معاملات متوسط بود گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه دو برابر معاملات متوسط تصویب شد که معادل حدود دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

اخوان افزود: در گذشته رقمی برای این موضوع تصویب شده بود که با توجه به تورم، ارزش این پول کاهش پیدا کرده است. در این لایحه نصاب معاملات به عنوان شاخص انتخاب شده که موجب می‌شود با تصویب هر ساله این ارقام نیز بروز شود.

مخالفت با تغییر اساسنامه سازمان سرمایه‌گذاری

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطرح شدن لایحه تغییر اساس‌نامه سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قم گفت: در شورای اسلامی شهر قم دغدغه‌هایی راجع شکل‌گیری سازمان وجود داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: ما اگر بتوانیم در ساختار تشکیلاتی شهرداری قم اصلاحاتی انجام دهیم تا معاونت سرمایه‌گذاری داشته باشیم، این موضوع جایگاه بهتری نسبت به داشتن یک سازمان مستقل دارد.

وی گفت: چندین دغدغه در زمینه تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری وجود دارد که تأمین منابع مالی، تأمین نیروی انسانی و مسائل مالیاتی از آن جمله هستند.

اخوان ادامه داد: در نهایت قرار شد این لایحه به شهرداری قم برای بررسی بیشتر و تأمین نظر شورای اسلامی شهر بازگشت داده شود.

کد خبر 696448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.