مرکز یکپارچه فعالیت‌های اجتماعی در شهر سنندج ایجاد شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سنندج گفت: مرکز یکپارچه فعالیت‌های اجتماعی در راستای هماهنگی بیشتر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در سطح شهر سنندج ایجاد شود و وظایف همه دستگاه‌ها مشخص شده و براساس آن فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیف‌الله رضایی، امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سنندج که به بحث بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در این شهر اختصاص داشت، اظهار کرد: تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهر سنندج صورت گرفته رضایت‌بخش نیست و شاید آنگونه که باید همدلی و همراهی بین ادارات نبوده است.

وی افزود: همانطور که محلات بیشتر شده و شهرهای ما نیز بزرگ‌تر می‌شود آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود که باید این مسئله جدی گرفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سنندج ادامه داد: مرکز یکپارچه فعالیت‌های اجتماعی در راستای هماهنگی بیشتر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در سطح شهر سنندج ایجاد شود و وظایف همه دستگاه‌ها مشخص شده و بر اساس آن فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه انتظارات از شهرداری سنندج در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر است، اضافه کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری سنندج وجود ندارد و فقط یک سازمان فعالیت‌های این حوزه را انجام می‌دهد که ضروری است همچون تعداد دیگری از شهرهای کشور در شهرداری سنندج نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.

مرکز یکپارچه فعالیت‌های اجتماعی در شهر سنندج ایجاد شود

رضایی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای تمام بخش‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز وظیفه خود می‌داند که آسیب‌های اجتماعی سطح شهر را رصد کرده و در این حوزه ورود پیدا کند.

فرزاد زارعی، عضو دیگر شورای شهر سنندج نیز در این جلسه گفت: نوع تفریح کودکان و نسل جوان امروز بسیار تغییر کرده و ما آنگونه که باید شاید نمی‌توانیم با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: دیواری کوتاه‌تر از شهرداری وجود ندارد و همه مسائل و مشکلات و معضلات را بر گردن شهرداری می‌اندازند در صورتی که نهادهای کلان‌تری همچون امور اجتماعی استانداری می‌توانند بیشتر از شهرداری در حوزه فرهنگی مثمرثمر واقع شوند.

کد خبر 696432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.