بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج پاسخگوی این حوزه نیست

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج گفت: به‌رغم اینکه بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج امسال در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، اما پاسخگوی برنامه‌ها، مسائل و مشکلات این حوزه نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرکوت نجفی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج که به بحث بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در این شهر اختصاص داشت، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی شهرها مقوله آسیب‌های اجتماعی است که با توجه به تغییر الگوهای رفتاری در شهرها، آسیب‌های اجتماعی نیز تغییر می‌کنند.

وی افزود: شهرهای توسعه‌یافته‌تر الگوهای شهری را نیز متناسب با تغییر الگوهای رفتاری پیاده کرده‌اند پس تا زمانی که شهرداری‌ها نیز استقلال لازم را نداشته و برنامه‌های خود را به‌روز نکنند، توسعه‌ای شکل نمی‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج ادامه داد: هر روز چالش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی شکل جدیدتری از خود را نشان می‌دهد و به‌روز می‌شوند که باید در حوزه کنترل و پیشگیری اقدامات دستگاه‌های فرهنگی بیشتر شود.

وی گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهرداری حوزه نوپایی است و در پنج شش سال اخیر فعالیت و نمود بیشتری داشته، اما از لحاظ تأثیرگذاری در حیات شهرها جایگاه نسبی خود را به دست آورده است.

ضرورت تدوین اطلس رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در سنندج‌

نجفی با اشاره به اینکه ۳۴ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در رشته‌های مختلف ذیل سازمان فرهنگی شهرداری تعریف شده است، افزود: تهیه پلتفرم یا اطلس اجتماعی برای رویدادهای فرهنگی و اجتماعی امری ضروری است.

وی تصریح کرد: مردم ما هنوز مطالبه اجتماعی و فرهنگی ندارند و مسائل دیگری در اولویت آن‌ها است که همین مسئله بر برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر سنندج تأثیرگذار بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: امسال از کل بودجه شهرداری سنندج فقط پنج میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی و اجتماعی تعریف شده که تاکنون سه میلیارد تومان آن هزینه شده است و از این میزان نیز فقط ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی گفت: علی‌رغم اینکه بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج امسال در مقایسه با سنوات گذشته افزایش پیدا کرده است، اما پاسخگوی برنامه‌ها و مسائل و مشکلات این حوزه نیست.

کد خبر 696409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.