کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اهواز آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز گفت: نخستین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی شهر اهواز آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل آخوندشوشتری صبح امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله آزمایشی اولین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی شهر اهواز آغاز شده و آماده بهره‌برداری است، این کارخانه در آینده بسیاری از معضلات شهر اهواز را حل می‌کند و توانایی بازیافت ۱۰۰ تن از نخاله‌ها را دارد.

وی افزود: محصول این کارخانه در پنج نوع دانه‌بندی مختلف تولید خواهد شد و عمده استفاده این محصولات در زیرسازی، کفپوش‌سازی و ساخت قطعات بتنی است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز ادامه داد: تولید این محصولات در صورتی که در اختیار شهرداری و سازمان‌های مرتبط با تولید محصولات این کارخانه باشد، می‌تواند هزینه بسیاری از پروژه‌های عمرانی را کاهش دهد و عمران و آبادی شهرمان را تسریع بخشد.

وی تاکید کرد: در کنار این کارخانه، باید کارخانه‌های جانبی برای تولید برخی قطعات بتنی تأسیس شود، مجموعه مدیریت شهری، عزمی جدی برای حل معضل نخاله و تبدیل آن به مواد بازیافتی قابل استفاده و مفید دارد.

آخوندشوشتری اضافه کرد: نخاله‌های ساختمانی که تهدیدی جدی برای سلامتی مردم و محیط زیست است، با برنامه‌ریزی و تلاش همه همکاران به فرصتی برای عمران شهر تبدیل خواهد شد.

کد خبر 696405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.