کشورهای برتر صنعت گردشگری پزشکی

رونق گردشگری پزشکی در جهان به دلیل توانایی کشورها در ارائه خدمات پزشکی باکیفیت و قیمت مناسب رو به افزایش است. کانادا با داشتن فناوری‌های برجسته، سنگاپور با امکانات پیشرفته و خدمات لوکس و ژاپن با تخصص در روش‌های درمانی کم‌تهاجم به عنوان مقاصد برتر این صنعت شناخته می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سالانه میلیون‌ها نفر برای انجام اقدامات پزشکی مختلف، از جراحی زیبایی گرفته تا امور دندان‌پزشکی از کشوری به کشور دیگر سفر می‌کنند. افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و مقاصد گردشگری سلامت که مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت را ارائه می‌دهند، باعث رشد بازار گردشگری پزشکی با نرخ رشد مرکب سالانه ۲۱.۱ درصد شده است.

پس از همه‌گیری کووید -۱۹ که مرزهای بسیاری از کشورها بسته شد، این صنعت به‌طور قابل‌توجهی دچار رکود شد. با کاهش محدودیت‌های سفر که از اواخر سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ ارزش این صنعت به ۵۳.۵۱ میلیارد دلار برسد.

طبق گزارش انجمن گردشگری پزشکی (MTA)، سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر برای دریافت مراقبت‌های پزشکی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. پیشرفت‌های فناوری در بخش مراقبت‌های بهداشتی در بعضی کشورها که با راه‌اندازی دستگاه‌های پزشکی مدرن و جراحی‌های غیرتهاجمی میسر شده است، گردشگری را برای اقدامات پزشکی تقویت کرده است.

مقاصد برتر گردشگری پزشکی جهان بر اساس شاخص گردشگری پزشکی تعیین می‌شوند؛ کشورها بر اساس سه معیار اصلی شامل عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محیط کشور مقصد، زیرساخت‌های گردشگری پزشکی در کشورها و کیفیت امکانات و خدمات ارائه شده رتبه‌بندی می‌شوند که در ادامه به هفت کشور برتر در این صنعت پرداخته می‌شود.

کشورهای برتر صنعت گردشگری پزشکی

۷. کاستاریکا

امتیاز شاخص گردشگری پزشکی: ۷۱.۷۳

محیط مقصد: ۶.۴۶

صنعت گردشگری پزشکی: ۱.۴۶

کیفیت امکانات و خدمات: ۱۳.۴۶

کاستاریکا ممکن است یک کشور توسعه‌یافته نباشد، اما به دلیل وجود امور پزشکی مقرون‌به‌صرفه، به عنوان یک پیشرو در گردشگری پزشکی ظاهر شده است. این کشور علاوه بر اینکه یک مقصد گردشگری برتر است، میلیون‌ها توریست پزشکی را از ایالات متحده و کانادا به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های عمل‌های مختلف پزشکی جذب می‌کند.

کاستاریکا بالاترین رتبه را در انجام امور دندان‌پزشکی و جراحی زیبایی دارد و در این زمینه بسیار بالاتر از ایالات متحده و کانادا قرار دارد. علاوه بر این در زمینه جراحی، درمان سرطان و جراحی چاقی نیز توانسته است جایگاه خوبی را به دست بیاورد.

۶. امارات، دبی

امتیاز شاخص گردشگری پزشکی: ۷۱.۸۵

محیط مقصد: ۷.۴۶

صنعت گردشگری پزشکی: ۱۳.۴۶

کیفیت امکانات و خدمات: ۵.۴۶

دبی به دلیل سواحل زیبا، آب و هوای خوب و جاذبه‌های دیدنی، سالانه میلیون‌ها نفر را به سمت خود جذب می‌کند. این شهر میزبان میلیون‌ها بیمار بین‌المللی به‌ویژه از حوزه کشورهای عربی خلیج فارس است زیرا پیشرفت‌های چشمگیری را در سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود داشته است. دبی به دلیل داشتن بیمارستان‌های باکیفیت در سطح جهانی مانند بیمارستان مدیکلینیک سیتی و پزشکان بین‌المللی در تخصص‌های مختلف، به عنوان یک مقصد پزشکی خوب برای کشورهای آسیایی شناخته می‌شود.

کشورهای برتر صنعت گردشگری پزشکی

۵. انگلستان

امتیاز شاخص گردشگری پزشکی: ۷۱.۹۲

محیط مقصد: ۳.۴۶

صنعت گردشگری پزشکی: ۲۲.۴۶

کیفیت امکانات و خدمات: ۱۱.۴۶

بریتانیا که یکی از پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان را در خود جای داده است، همچنین میزبان بعضی از مراکز بهداشتی مشهور جهان، از جمله کلینیک ارتوپدی لندن و مرکز ترومای ارتوپدی کمبریج است.

این کشور سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر را جذب می‌کند که بعضی از آنها از امکانات و خدمات بهداشتی پیشرفته و باکیفیت آن بهره می‌برند.

۴. اسپانیا

امتیاز شاخص گردشگری پزشکی: ۷۲.۹۳

محیط مقصد: ۴.۴۶

صنعت گردشگری پزشکی: ۴.۴۶

کیفیت امکانات و خدمات: ۸.۴۶

از آنجایی که این کشور سالانه میلیون‌ها گردشگر را به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای و سواحل زیبای خود جذب می‌کند، شاهد ورود بیماران بین‌المللی بسیاری به مراکز درمانی خود نیز هست. اسپانیا به عنوان یک مقصد ترجیحی برای افرادی شناخته می‌شود که به دنبال عمل‌های ارتوپدی، زیبایی و دندان هستند. این کشور دارای بعضی از بهترین بیمارستان‌های معتبر از جمله بیمارستان Sanitas در مادرید است.

۳. ژاپن

امتیاز شاخص گردشگری پزشکی: ۷۴.۲۳

محیط مقصد: ۵.۴۶

صنعت گردشگری پزشکی: ۲.۴۶

کیفیت امکانات و خدمات: ۲.۴۶

ژاپن یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی از نظر کیفیت امکانات و خدمات را دارد. ادغام پیشرفت‌های اخیر در فناوری‌های پزشکی و کم‌تهاجم، به ژاپن جایگاه ممتازی بخشیده است. بیشتر بیمارانی که در این کشور خدمات پزشکی دریافت می‌کنند، چینی هستند زیرا به دلیل هزینه‌های پایین، ترجیح می‌دهند خارج از کشور خودشان، عمل‌های پزشکی را انجام دهند.

کشورهای برتر صنعت گردشگری پزشکی

۲. سنگاپور

امتیاز شاخص گردشگری پزشکی: ۷۶.۴۳

محیط مقصد: ۲.۴۶

صنعت گردشگری پزشکی: ۳.۴۶

کیفیت امکانات و خدمات: ۱.۴۶

سنگاپور با امتیاز ۷۴.۲۳ در شاخص گردشگری پزشکی MTI به دلیل کیفیت امکانات و خدمات مراقبت‌های بهداشتی در رتبه دوم قرار دارد. پیش از همه‌گیری کووید -۱۹، این کشور در دوره‌های مختلف حدود ۵۰۰ هزار بیمار را جذب می‌کرد. مراکز تخصصی در سطح جهانی آن، از جمله بیمارستان عمومی سنگاپور و بیمارستان Mount Elizabeth، مقصدی برتر برای عمل‌های زیبایی و درمان‌های سرطان‌شناسی هستند. این کشور به دلیل کیفیت بالا و خدمات جامع خود که از غربالگری تا جراحی با پشتیبانی متخصصان پزشکی آموزش‌دیده و امکانات پیشرفته را شامل می‌شود، در رتبه دوم قرار دارد.

۱. کانادا

امتیاز شاخص گردشگری پزشکی: ۷۶.۴۷

محیط مقصد: ۱.۴۶

صنعت گردشگری پزشکی: ۷.۴۶

کیفیت امکانات و خدمات: ۴.۴۶

کانادا با جذب سالانه بیش از ۱۴ میلیون بیمار در رتبه برتر به عنوان بهترین مقصد گردشگری پزشکی در جهان قرار دارد. این کشور علاوه بر اینکه کشوری انگلیسی‌زبان است که ارتباط پزشکان، پرستاران و بیماران را آسان می‌کند، به دلیل درمان‌های تخصصی ارائه‌شده با پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته، توانسته بازار صنعت گردشگری پزشکی را تسخیر کند.

کانادا بیشتر به دلیل روش‌های مختلف جراحی، از آنژیوگرافی عروق کرونر گرفته تا تعویض مفصل و جراحی پلاستیک شناخته شده است. نزدیکی آن به ایالات متحده باعث شده سالانه میلیون‌ها گردشگر و بیمار آمریکایی به آن وارد شود.

کشورهای برتر صنعت گردشگری پزشکی

کد خبر 696363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.